Alla inlägg under januari 2011

Av Emma - 22 januari 2011 14:42

Wihoo, 45 mins hopprep, utfallssteg med hantlar och stepup(?!) heter det så om man använder ett trappsteg och går upp och ner på?! haha bra beskrivning Emma xD, Men det är bra träning, trött som fan blev jag. Sen gick jag 2,5 km eller något, 18 minuter tog det iaf. Så jävla härligt väder idag, hoppas det håller i sig :D:D


Fast jag undrar om mina muskler verkligen mår bra.

När jag körde utfallsstegen med hantlarna så när jag gick ner med högra benet kändes det precis som att baklårsmusklen skulle sprängas när som helst :s Så när jag kört några gånger gjorde det ondare för var gång så jag sket i det. Undra vad det kan vara?! Någon som vet?! Var det nära till en muskelbristning kanske?! Kommentera gärna om du har någon aning.

Av Emma - 22 januari 2011 11:33

Kom just på att det snart är Mars månad :O

Då måste jag bli cuttad i armen och ta ut p-staven.

Jag längtar inte för fem öre, vart fan har dessa 3 år tagit vägen egentligen!?!?


Hej förresten, hähä.

Idag ska jag hoppa hopprep, har längtat sedan igår haha :D

Undra hur mycket man förbränner egentligen. Det är iaf jobbigare än att gå snabbt på löpbandet :p haha :D


Vad ska ni göra idag?! :)

Av Emma - 21 januari 2011 20:00

Har funderat på Bengt idag, jag saknar verkligen honom. Skarhult är ingenting utan honom. Hade han levt och mått bra hade jag längtat till mars övermycket för att få komma tillbaka till världens underbaraste plantskola. Men nu är där bara lera kvar. Ska se om jag kan komma iväg nästa vecka och tända ett ljus för honom. Mer än ett halvårsen han lämna oss i stor sorg. Jag har ingenting kvar av honom, inte ens en bild på honom. Det är förjävligt, han var bäst inom blommor och hade världens finaste personlighet. Han visade tydligt att han var nöjd med mitt arbete och han var alltid så glad varje gång han ringde. Ibland kunde han ringa 5 gånger irad bara för att jävlas och få mig att skratta. Bengt, du var så himla fin och snäll. Jag hoppas jag får träffa en människa som nästan är som dig, för där finns ingen som är precis som dig. Jag saknar dig och önskar att jag kunde få spendera en sista heldag ihop med dig, när det är härligt väder och blommorna är som vackrast. Jag kommer aldrig någonsin glömma dig och jag hoppas du hjälper mig från ovan när jag behöver dig som mest. Jag hoppas du har det bra där du är <3

VAD

Av Emma - 21 januari 2011 19:49

blääää.Jag vill hoppa hopprep som aldrig förr men mina ben gör så himla ont, haha :D Tror jag sträckt en muskel i låret med, men vad fäään. Imorgon ska jag ha dejt med hopprepet istället för löpbandet (tror jag) Hoppas det blir blåsfritt imorgon, haha :D


Ligger i soffan och är proppmätt, lillebror och jag gjorde hemmabakad pizza, mumsigt. Vi hade allt skit på, korv, skinka, bacon, kassler och ost. Ja deg och pizzakrydda med. Sjukt jävla gott var det., nog den godaste jag ätit :D:D

Kollar på hemma bra borta värst, helt okej film. Mamma kommer nog snart in i tvrummet och ska kolla på let's dance :)

Av Emma - 21 januari 2011 15:03

När fan var hoppa hopprep jobbigt? haha som liten hoppa vi alltid hopprep och det var väl inte jobbigt? Haha men idag fick min tunga kropp hoppa gärnet. Jag var ute och plåga mig själv i 20 min med att hoppa på olika sett, jämfota med ett hopp imellan, snabbt så jag hoppa hela tiden jämfota, hoppa på ett ben och sen hoppa jag det ''vanliga'' sättet med typ varannan fot eller nått, men körde snabba fötter då. Självklart vila jag imellan, jag dog nästan haha :D Sen körde jag (när jag vila) 6x4 utfallsteg. Men innan jag gick ut gick jag i rask takt på löpbandet i 20 min. Men fick skoskav och mina blåser på tårna gick i paj. Måste hitta nått att ha på fötterna :)


Men hopprep ska jag fan fortsätta med, speciellt mycket med snabba fötter för det är som att jag är uppe mycket på tå när jag tränar och står i mål :) Riktigt nice faktiskt. Bra konditionträning måste det med vara för en målvakt, eller jag inbillar mig det iaf. haha. För att hoppa samtidigt som att vara på tå är fan riktigt jävla jobbigt om man håller på en längre tid :D

Av Emma - 21 januari 2011 12:16

Nä men hallå, läget?!

själv är det bra, träningsvärk i högra låret, yää.

Hur det har blivit så vet jag dock inte :)

Nu klockan 13 ska jag hämta systerson från skolan, sen ska jag ta mig ett bra träningspass. Kombinera löpband, hopprep och hantlar. Får se om jag avslutar med en promenad ute eller om jag stannar inne, haha. Idag är det minusgrader här, typ -1 men ändå. Kallt och jävligt.


Vad har ni för er idag då?! :)

Av Emma - 20 januari 2011 09:02

Bli inte ledsna om det blir konstiga ord.

Är så trött att jag knappt kan se, men kände att jag var tvungen att skriva ett inlägg på morgonen. Har endast träningsvärk i låren, antar att det är upphoppen jag själv tog eget initiativ och gjorde. Så det var väl tur det. Får se om jag ska löpa på bandet idag och köra lite styrketräning, men måste hitta ett par bra skor, har fått stora blåsor under tårna för jag gått strumpsock på bandet, inte skönt.  Så blir kanske bara styrketräning. Nä jag vet inte. Nu ska jag lägga mig på soffan och vänta på Elin.

Av Emma - 19 januari 2011 23:15

Träningen var inte alls som jag tänkt mig.

Ganska missnöjd faktiskt, och det är inte positivt hos mig.

Jag anser att styrka och snabbhet gör en människa till en bra målvakt (om man inte räknar målvaktsträning). Men att löpa som utespelarna gör, vad får jag personligen ut av det? jo bra kondition, men en målvakt behöver absolut inte samma kondition som utespelarna. Utan en annan kondition som tex, snabbt upp efter räddningar, snabbt ut och ta boll eller vara uppe på tå, bra kroppsstyrka. Det är en helt annan uppbyggnadsträning målvakter behöver. Och ja, löpning ibland skadar inte. Men jag och tränarna är inte överens. Undra hur länge detta håller!

Ovido - Quiz & Flashcards