Alla inlägg under november 2010

Av Emma - 30 november 2010 22:14

Mitt julshema, haha

Om jag försöker göra detta varje dag så

har jag alltid något att blogga om :)


Dag 01 – Om mig
Dag 02 – Mitt förhållande
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Min dag
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag?
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Det här får mig att må bra
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – En första
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29 – Det här är jag bra på
Dag 30 – Ett sista ögonblick

Av Emma - 30 november 2010 21:14

Börja med trappträning direkt. Det är en order!

Om ni har tillgång till läktare på fotbollsplan eller ishall så ta det!! det är klockrent.

Variera med följande övningar: Vila 30 sek-1 min när ni byter övning.

1. Börja med att gå upp och ner för trappor i 5 minuter som uppvärmning

2. Spring upp i bra tempo med isättning på varje trappsteg 3 ggr. gå ner.

3. Spring upp med två steg i taget 3 ggr.

4. Spring upp med tre steg i taget 3 ggr.

5. Spring upp i sidled 3 ggr per sida

6. Svåra övningen. 2 jämfota upp och 1 ned, 2 upp, 1 ned …osv

7. Hoppa jämfota två eller tre eller fyra steg i taget. 3 ggr.

8. Avsluta med fullfart upp på varje steg. Tills ni stupar!


Jag önska jag hade en lång trappa

Läste detta på en blogg, där han är coach till Kenza Och Tyra :)

Av Emma - 30 november 2010 11:53

Igår läste jag på en blogg som jag läser lite då och då, om ett program där hon redigerar sina bilder, man kunde tydligen göra det mesta i det programmet. Förr i tiden hade jag Gimp sen visa fetto mig Picasa 3 där man kunde göra collage och sånt vilket jag tycker är sjukt bra. Men där finns inte så stora möjligheter till att redigera bara en bild (eller så har jag inte fattat det bara) så då fanns tydligen detta programmet, PhotoScape. Jag ladda hem det direkt och det var jävligt enkelt. Haha jag har i vanliga fall noll koll men jag gjorde en bild igår och det blev riktigt bra :)


För er som vill ladda hem och pilla med bilder i det programmet så kan ni ladda ner det här


Såhär beskriver hon hur man gör,

''Efter ni laddat hem det, tar ni bara den bild ni vill redigera och drar in den i genvägen på skrivbordet. Eller så startar ni upp det, trycker på redigerare och öppnar bilden därifrån :)

Programet är väldigt lätt och lära sig och absolut ett tips till er läsare som vill redigera
era kort, fast inte kan photoshop/eller har tillgång till det.''


så börja redigera :D:D

Av Emma - 29 november 2010 16:51

Vilken dag. När jag gav mig ut i ovädret imorse så på den lilla vägen mot golfbanan såg jag verkligen ingenting ut. Det blåste snö i så in i helvete. Och vid vissa tillfällen såg jag och då fick jag kolla efter alla träd längs vägen så jag höll mig mitt på vägen för såklart är där inga snöpinnar, vilket är så jävla dumt!! Men jag kana till höger och vänster och körde fast minst 4 gåner men jag tog mig loss varenda jävla gång, som tur va. Arg och rädd var jag, så jag körde som faaan med gasen, men jag fick ta mig ur bilen sista gången jag körde fast. Jag såg inte var vägen var och snö upp till knäna hade jag, jag börja sparka bort all snö 5 meter framför så jag kunde stanna bakom ett träd där jag såg vägen. Sen ringde jag till golfbanan och bad om hjälp, så dem skulle komma och skrapa sista biten till mig men där kom någon annan som skrapa.


Han ställer sig framför mig och gör ingenting, han borde väl fatta att jag inte kan ta mig någonstans?! så han kör lite till sidan och jag lika så (man kan knappt mötas där med två personbilar.) Där stod jag och en stor fet lastare. Däcken var lika höga som min bil. Men så står han still igen precis som att han vill att jag ska köra ut i den stora snövallen vilket jag nästan var i redan, sen kör han förbi, kör sitt feta jävla däck rakt in i min sidospegel så den böjs in. Sen drog jag på och var rädd och ville hem haha. Men sen stod Peter med traktorn på parkeringen nere vid klubbhuset och bad mig parkera där uppe för han hade satt sin bil på grusvägen redan. Sen körde han mig upp till huset där vi har vårt.


Och jag som skulle besiktiga, jag gick verkligen och fasa över att jag skulle få anmärkning på den, men jag berätta för pappa och han sa att det inte skulle vara någon fara. Klockan 13 körde Peter mig tillbaka med traktorn och jag sattsa jäävlar i det genom alla högar och kana och ratta gjorde jag så in i helvete. Sen kom jag ut på den stora vägen och där var det lungt igen. Väl på besiktiningen fick jag anmärkning på mina bromsrör bak på båda sidor. Jag gick och störde mig och hata min bil och allt. Men pappas och Fredriks reaktion var, VA?! var det bara det?! var glad isåfall.  Jag bara eh jaha?!


Tydligen kosta dom 50 kr och det var jävligt bra för att vara min bil, och för att jag inte bytt något alls under hela året :) Fick inget bra att veta heller så det var tydligen bra. haha så nu känns det bättre igen :)


Är det såhär imorgon så kör jag inte till jobbet.

Fan vad läskigt det var.


Nu har bror och jag skottat bort all snö från vår parkering, snö upp till knäna, det är inte nice, haha :)


Av Emma - 28 november 2010 05:36

Nu drar jag till ullared.

ha en bra dag

puss

Av Emma - 27 november 2010 21:44

Hemma, skööönt.

Tyvärr gick vi inte vidare från gruppen,

en vinst, två lika och en förlust.

Men det var skönt att komma hem i tid iaf.

Vi var 10 st, och jag fick spela ute tre matcher.

HAHAHAHA säger jag bara!!


Imorgon åker vi till Ullared, halv 6 på morgonen landar Jessica på

vår parkering. Kallt och jävligt och jag hoppas plogbilarna plogat.

När pappa hämta mig var där mer än en dm snö på vägarna.

Sjukt jävla dålig stil.

Ja nu svär jag igen, haha vi diskutera det i bilen hem. ahaha


Godnatt

Av Emma - 26 november 2010 21:36

Storbritannien:
1. Att dö i parlamentsbyggnaderna är olagligt.
2. Att sätta ett frimärke med monarkens anlete på upp-och-ned är landsförräderi.
3. Kvinnor får inte vara barbröstade i Liverpool, förutom om de arbetar i affärer som säljer tropiska fiskar.
4. Att äta "mince pie" på juldagen är förbjudet.
5. I Skottland är det en rättighet att knacka på och få låna toaletten överallt.
6. Gravida kvinnor har rätt att kissa var som helst, inklusive i polismäns hjälmar.
7. Om en död val hittas längs brittisk kust tillfallet huvudet kungen och stjärten drottningen.
8. Skatteverket har rätt att bli informerat om saker den skattskyldige vill hålla hemliga, men har inte rätt till uppgifter som medborgaren gärna delar med sig av.
9. Det är olagligt att ha rustning på sig i Londonparlamentet.
10. I York är det fritt fram att mörda skottar som är beväpnade med pil och båge.

Världen:
1. I USA-delstaten Ohio är det olagligt att göra en fisk berusad.
2. I Indonesien bestraffas onani med halshuggning.
3. Manliga läkare får i Bahrain bara undersöka kvinnliga patienters könsdelar genom att studera dem via en spegel.
4. I Schweiz får män inte stå upp och kissa efter klockan 22.
5. I Alabama får man inte ha ögonbindel när man kör bil.
6. I Florida ska ogifta kvinnor som hoppar fallskärm på söndagar bestraffas med fängelse.
7. Kvinnor i Vermont får inte ha löständer utan skriftligt tillstånd från sina makar.
8. I Milano måste man alltid le, förutom vid begravningar och på sjukhus.
9. Det finns ingen minimiålder för att idka sexuellt umgänge i Japan.
10. I Frankrike är det olagligt att döpa grisar till Napoleon.


hahaha jag dör alltså, vad är det här?!

(och ja, jag vet att där finns vissa som är med i det andra inlägget med)

Av Emma - 26 november 2010 21:18

Hitta denna laglistan på någon blogg jag aldrig varit på förr.

Men läs dem och se hur jävla sjuka lagar det finns. hahaha


# I USA-delstaten Ohio är det olagligt att göra en fisk berusad.

# I Florida ska ogifta kvinnor som hoppar fallskärm på söndagar bestraffas med fängelse.

# I Indonesien bestraffas onani med halshuggning.

# I Skottland är det en rättighet att knacka på och få låna toaletten överallt.

# I Libanon får män ha sex med djur, men det måste vara djur av kvinnligt kön. Att ha sex med djur av manligt kön bestraffas med döden.

# I Hongkong får en bedragen fru lagligen döda sin otrogne man, men endast med sina bara händer. Mannens älskarinna får dock dödas på vilket sätt som behagas..

# Cali, Colombia, får kvinnan endast ha sex med sin äkta man. Första gången de ska ha sex så måste kvinnans mamma vara i rummet och bevittna akten.

# I Liverpool, England får kvinnliga säljare arbeta med bar överkropp — men endast i affärer för exotisk fisk


Jag undrar, vad fan är detta för sjuka lagar?!

Varför ens ha en lag på att man inte får göra en fisk berusad?!

Gör någon ens en fisk berusad?!

Och vem fan vill ha sin mamma i rummet första gången man pökar?!

Och att män får pöka med kvinliga djur?!

hahaha så jävla sjuka lagar :s

Lilla jag!


Välkommern till min kära blogg! Jag skriver om allt mellan himmel och jord! :)

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Fråga mig

12 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards