Alla inlägg under februari 2016

Av Emma - 3 februari 2016 18:44

Tjupp!

Läget här är rätt så okej. Har haft dom bättre dagarna på jobb och hoppas det fortsätter i samma anda :)
Idag blev vi klara med dom sista pilarna så det är skönt att kunna lämna det bakom oss. Men röjning och sågning fortsätter. Får se var det bär av imorgon. Hoppas på att vädret fortsätter hålla sig milt så "min" säsong kan dra igång snart :)

Fick reda på att två lekplatser ska byggas under samma tid och att jag ska ansvara för en av dom, kul! Hade hand om min första lekplats förra hösten. Det skulle vara en "lätt lekplats som förstagång" haha, tror aldrig vi haft så mycket problem som vi hade där men jag löste allt och det är jag så himla glad för. Växte i mig själv och det är bara att fortsätta köra på! :) Ska bli kul att se vad detta år ger mig! Tänkt att jag redan jobbat här i 5 år, får se om jag fortsätter kämpa på med samma eller om jag ska försöka testa något helt annat. Blir inte klok på mig själv haha.

Det va väl det jag hade att säg, haha!

Elin va för kort så så mina asgrova ben fick agera stege :')

Av Emma - 2 februari 2016 19:32

Whadaaap!

Idag har jag haft en av dom bättre jobbdagarna på länge! Fick även idag jobba med mina E:n samt Pernilla som börja igår. Vi 4 är precis lika dana och vi bara flög över alla pilarna idag. Har 6 träd kvar, girlpower! Eftermiddagen va den roligaste på länge, mer såna dagar i mitt liv alltså! Vi tänker lika, kör på i 190 för att hinna med, peppar och stöttar! Sånt gör att jag trivs, hoppas det fortsätter såhär :)

Nu blir det lite popcorn, hoppas hitta något bra på tvn ;)

Ciao!

Av Emma - 1 februari 2016 21:51

Goddag!

Idag har varit en låååång dag på jobb! Eller, förmiddagen gick fort. Fick äntligen jobba med mina favoritbrudar på jobb, dom tre E:na fick härja fritt med röjsåg haha! Dom tillhör fastighetssidan så får aldrig jobba med dom i vanliga fall men idag så, woopwop! Eftermiddagen spenderade vi med att klippa pilarna, 35 träd totalt och 25 kvar. Bara att fortsätta imorgon! Det dryga va att klockan gick såååå sakta och ovan på allt det ösregna det, snöa och hagla. Hatar mitt jobb när vädret är så. Riktigt kallt med. Usch! Våren får gärna komma med stormsteg :)

Nu har jag precis landat i sängen med mina andra favoriter, kissarna Molly och My! Får se hur länge som får stanna i sovrummet inatt. Dom har en tendens till att vara överallt så då får dom åka ut här ifrån. Vill ju det ska funka med dom så jag får gosa med dom hela nätterna men dom dårarna tycker annat haha!

Ha de bra, vi hörs!

Skapa flashcards