Alla inlägg den 23 januari 2011

Av Emma - 23 januari 2011 20:56

Jag gillar att vara stark och stå på egna ben, inte behöva vara beroende av alla andra. Sålänge jag har min fina familj så klarar jag nog det mesta, bara jag ger mig fan på det. Jag är envis och ger mig aldrig. Jag gillar den egenskapen.


Jag hoppas jag får jobbet i höganäs, men hur jag gör med fotbollen då vet jag inte. Får jag det så är det säkert 15-16 mil tur och retur, en jävla bra bit att åka, tidigt att gå upp. Tror jobbet var 7-16. Måste köra halv 6 hemifrån tidigast, är inte hemma tills träningen börjar på måndagarna, kommer inte vara vaken när träningen börjar på onsdagen. Men ett jobb är viktigare än fotbollen, fattar inte hur jag kan säga så egentligen, jag brinner för träning. Är det så att valen av klubb inte känns rätt?! att jag inte känner att jag offrar mig för att få spela boll? Helt ärligt vet jag inte. Att flytta till Helsingborg är inget jag heller vill, för jag känner ingen där, bor långt ifrån min familj, ännu längre från min pojkvän. Det steget är jag inte beredd på att ta, jag hoppas där går tåg och buss så jag slipper köra. Men jag ska först ha jobbet innan dom tankarna blir allvarliga.


Men detta är väl en del som snurrar i min hjärna just nu. Jag vet inte vad jag vill längre. Förr var allt solklart men inte längre. Jag litar inte på folks snack mer, jag tappar kontakten med alla, jag tvivlar på mina val. Jag står själv mot världen, men det gör mig bara starkare. Att du glider ifrån mig var bara ett ögonblick bort. Nu händer det och ingen av oss gör något åt det, det var nog inte någon ''jättebra'' vänskap som vi trodde vi hade. Men att vara nära på skolan är inte densamma vänskap som i verkligheten. Det har alla visat tydligt. Känner vi verkligen varandra, är alla helt ärliga?! Nej, trots allt vi gått igenom tillsammans så är det falskhet och skitsnack som förstör allt. Jag är glad att jag har en gammal vän kvar, en som betyder livet för mig. Jag vet var jag har henne och hon vet var hon har mig. Jag älskar dig och kommer alltid att stå bakom dig. Jag älskar att vi alltid hittar tillbaka till det vi hade förr, det är bara med dig det känns så. Det är speciellt!


Jag tar små och tunga kliv mot framtiden!

nä nu har jag babblat klart...

Av Emma - 23 januari 2011 18:07

Snart börjar handbollen, håller självklart tummarna för Sverige :)

Sen blir det förhoppningsvis en tidig kväll.

Ska på möte imorgon sen blir det fotbollsträning.

Målvaktstränaren är där imorgon, tur är väl det.

Annars blir det väl som förra träningen, missnöjd!

Får se vad dom har kokat ihop.

Min vänstra ljumske och högra vad mår inte så bra så vi får se vad som händer.


Av Emma - 23 januari 2011 14:13

20 min hopprep och stepup(?!) körde en minuters intervaller på trappsteget. Har träningsvärk i vader och rumpan sedan jag körde på trappan igår. Antar att det ger något, haha :D Nu ska jag kränga frukost, sallad, kassler, keso och ägg. namnam :D


Hoppas ni får en rolig söndag.


antar att du inte bryr dig heller, men fine. Slipp då!!

Ovido - Quiz & Flashcards