Alla inlägg den 9 januari 2011

Av Emma - 9 januari 2011 19:11

Så då var jag äntligen hemma.

Om jag är trött? - det är nog bara förnamnet.


Vi hade 4 gruppspelsmatcher vi skulle ta oss igenom, 4 av 5 lag gick vidare till ''slutspel'' eftersom att dom trodde att 16 lag skulle anmäla sig men var bara 10 st.

Såhär blev resultaten:

LBK - Veberöd 0-0

LBK - BK Kick 2 2-0

LBK - Blentarps BK 2 1-0

LBK - Anderslövs BoIK 15-0

Ja ni läste rätt, sista matchen vann vi med 15-0 haha, heelt sjukt. Jag gjorde dessutom två mål i den matchen, två mål som vilken målvakt egentligen skulle tatt men tydligen inte, häää.  Vi var det ända lag som gjorde så många mål på en match :D:D


Sen blev det en grupp till, där gruppvinnaren gick till final och grupptvåan gick till spel om tredje/fjärdepris.

Såhär blev resultaten:

LBK - BK Kick 1 1-3

LBK - Blentarps BK 1 2-0

LBK - Blentarps BK 2 0-0


Vi tog oss då vidare till tredje/fjärdepris och fick möta sjöbo. Den matchen var inget skönlir direkt och vi släppte in 0-1 när det hade gått 6 minuter eller nåt, vi kvittera sedan till 1-1. Med cirka två minuter kvar så gjorde vi 2-1 och fyfan vad härligt det var. Det blev även slutresultatet.


Vi tog en tredjeplats, fick en pokal och två tusen till lagkassan. Inte helt fel. I Finalen spelade BK kick 1 och Veberöd. BK Kick ägde matchen och vann enkelt med 4-0. Men bra kämpat av Veberöd som nyligen har startat upp ett nytt damlag (med en del gamla spelar såklart). Men duktiga var dom iaf :)


Det var en sjukt rolig cup, man spela varannan match där av väldigt lite väntan :) och ibland vila man 45 min så det var ingen tid alls :) Kolla även på Hardebergas herrar, riktigt duktiga var dom men tyvärr räckte det inte hela vägen.


Jag är fruktansvärt trött efte flera timmars  spelande, men ett tredjepris och två mål gjorda samt höll nollan i 6 av 8 matcher, så är det en helt okej söndag :) Bra kämpat tjejer :D


Övriga reslutat finner ni HÄR, både damer och herrar

Av Emma - 9 januari 2011 06:10

Tjabba tjena hallå!

Hur är läget en söndag som denna? :D

Själv är det bra, inte täppt i näsan, ingen  hosta, har bara lite huvudvärk men ska stoppa i mig en pilla. hää. Jag känner att detta kommer bli an kanondag för cup :D Klockan är strax efter 6, längesen jag var uppe såhär tidigt, men jag är duuuktigt taggad. Har längtat som fan efter att få spela cup :D


Igår var jag hemma halvtolv på kvällen/natten, vad det nu än är. Kollade som sagt på fotboll, ena hardeberga laget åkte ur i gruppen och det andra i kvarten, trist nog. Men jag gratulerar Uppåkra till förstaplatsen, sandby till andra och tredjeplatsen samt Stehag för fjärdeplatsen :) Min rygg har fått vila ut sig iaf, hade sjukt ut, att stå där från halvtre till strax efter elva på kvällen var ingen ide haha.


Men nu ska jag dra och packa klart väskan och göra gröt, namnam.

Men ni får ha en superdag. Så hörs vi ikväll eller imorgon :)


EN FET PUSS TILL ER ALLA

Ovido - Quiz & Flashcards