Alla inlägg under mars 2011

Av Emma - 29 mars 2011 22:08

Idag har jag kört traktor för att fylla krukmaskinen med torv, det är höjdpunkten på hela dagen, eller efter maten vill säga, haha :D:D Jag skulle lätt kunna köra traktor heeeela dagen lång :D Någon som vill anställa mig?! hähähäh. Nej men när jag inte kört traktor så har jag fyllt på krukor samt hämtat krukor, skrivit ner alla sorter vi krukat samt fyllt i starttid, stopptid och antalet krukade. yäyä. det går bra nu kompis.


Imorgon ska jag vara ute och lasta på krukor på traktorvagnarna, det är skönt att man inte gör samma sak varje dag, finns shema vi går efter och det är skönt :)


Meeeen nu ska jag sova, ska till Ungdomsmottagningen imorgonbitti och få bedövningsplåster samt recept, ska byta ut min P-stav på fredag och sätta i en ny för er som undrar ;D


Godnatt :*

X.

Av Emma - 28 mars 2011 22:11

Underbar kväll på jobb ..

 

Av Emma - 28 mars 2011 09:37

Hejhejhej.

Hur är läget?!

Den här veckan kan jag nog blogga varje dag innan jobb, om jag känner för det vill säga, hähähä. Jobbar kväll denna veckan, 12:30-20:00 helt okej tider. Det jobbiga är att jag slutar 20 på fredag och börjar 06:30 på lördag, i vanliga fall ska jag sluta 21:00 men vi har flyttat fram shemat en timme denna veckan. Men när jag nu slutar på fredag så har jag cirka 2,5 timme i körning både hem och dit igen, sen en halvtimme att äta frukost och klä på mig på lördagen och massa annat. Så 3 timmar försvinner minst, alltså ska jag hinna duscha, sova och snooza på 7 timmar, i vanliga fall kommer det bli 6 timmar, JOBBIGT!! Men som tur är är det bara varannan lördag hahaha. Men så är det att bo långt ifrån.


Så vad ska ni göra idag då?!

Själv ska jag hoppa in i duschen och packa ner varma kläder till jobbet idag, samt mina gummistövlar som jag köpte igår :D Sen käka och packa ner mat osv. Kör lite innan 11, ska tanka bilen med, usch.. Låter dyrt :p


Ha en bra dag :)

Av Emma - 27 mars 2011 20:37

Tänkte lägga upp lite bilder från denna veckan plus förra helgen :)

Har varit jäääävligt dålig på att blogga men eftersom att jag inte fick lägga ut bilder från jobbet så är det sjukt tråkigt att bara skriva :(


Kära Linda firade sin 20 årsdag den 19 mars:

Linda och Jonas

 


Det fanns cooooola tennisbollar bland godiset, tuggummi.


Linda blev stoooor

   


Pernilla och Linda :)

 

Pernilla och jag var så himla mätta att vi inte orka äta en hel korv var, så vi dela. Jag tog senap och hon ketchup, men det sluta med att vi tog en korv till och dela på den, haha.

 

Jag åt världens godaste kladdkaka med grädde och glass till

 

Fina Lina som klippt av allt sitt hår :(

 


Och såhär såg jag ut, hääähähä

 


Sen kommer det bilder från heela veckan :)


Vi fira min underbara mamma i torsdags, krängde våfflor :)



Köpte gummistövlar med stålhetta i idag,

   


Åt naturgodis, namnam


Igår grilla vi, sååå jääävla uuunderbart!!

 

Idag när vi köpte billys pizza fick man med en rolig magnet.

  Sen vänder man på den

 


hahaha :D

Av Emma - 27 mars 2011 20:05

Idag fundera jag på att försöka ändra min kost för att både gå ner i vikt och äta bättre mat. Jag la i sängen och krängde godis och sa till mig sälv, fan vad trött jag är på detta. Så jag har hört från olika personer att LCHF / Low carb high fat, är en bra diet. Jag googla lite och kolla rundor, gick in till mamma och pappa och sa att jag tänkte testa detta 2-4 veckor eller något, mest för att se om jag ser någon skillnad på vikten (vilket jag hoppas). Båda ville också testa samt min lillebror och det är såååå mycket enklare om alla är med på det och kan hjälpa och stötta när det är svårt och jobbigt. Alla gillar läsk, godis och kakor därför underlättar det om alla är med på det.


LCHF är iaf en diet där man äter fett och grönsaker men inga/så lite som möjligt kolhydrater.

För er som ville läsa mer om vad man kan/ska äter kan klicka här

Och för er som vill kolla recept kan klicka här


Det ska bli kul att testa, vi kör igång nästa vecka igen då vi alla är hemma (mamma och jag jobbar kväll nästa vecka)

Av Emma - 27 mars 2011 10:11

Hittade detta inlägg på Paow's blogg.


Män som spanar in tjejers bröst lever längre och får bättre hälsa, enligt en ny studie :)


Att klistra fast blicken vid en tjejs urringning kan ge dig en örfil på krogen. Men det kan det kanske vara värt – för tittar du regelbundet på kvinnobröst kan du räkna med att leva i fyra till fem år extra, enligt en tysk studie som utförts vid tre sjukhus i Frankfurt.


I undersökningen fick männen titta på bröst i 10 minuter om dagen, något som förbättrade deras hälsa lika mycket som om de konditionstränat i 30 minuter. Forskarna fann att detta ledde till lägre blodtryck, lägre vilopuls och halverad risk för kärlsjukdomar.


Förklaringen, enligt forskarna, är att sexuell upphetsning får hjärtat att slå snabbare och ökar blodcirkulationen.
– Det är ingen frågan om saken: Att stirra på bröst gör män friska, säger Karen Weatherby, studiens författare, enligt TheMedGuru.com.


Av Emma - 22 mars 2011 21:12

Heeeej.

Ville bara berätta att jag lever, hähä.

Jag jobbar och står i.

Är så himla trött när jag kommer hem att jag inte orkar göra något. Men så får livet vara tills jag vänjer mig. Just nu jobbar jag 7-14:30 denna veckan pga att vi ska lära oss krukmaskinen och komma in i alla grejer. Så klockan ringer 04:30 denna veckan. Men om 2 veckor ringer den 03:30 och det är mindre kul, men det får gå. Tur det inte är varje dag, uppskattar verkligen det här med skift när jag har så långt att köra.


Har fotat en massa men får tyvärr inte visa. Fick bara ha bilder till eget bruk, så ni som vill se får se när ni träffar mig, hähä ;) Men igår så så var jag ute och plocka dom färdiga krukorna och satte på vagnar och körde ut i odlingarna och satte av. Roligt men väldigt segt, igår körde bandet vääääldigt sakta. Man ska tydligen kruka 6000 krukor om dagen, igår gjorde vi 2207 haha. Så väldigt segt, idag skruva vi upp bandet och kom upp i 4000, lite mer tror jag. Men vi stod still en del när vi vänta på traktorvagarna samt när vi skulle byta inställning från 3,5 liter krukor till 5 liter krukor.


Idag så har jag stått och matat krukor till krukmaskinen samt kört traktor med skopa och fyllt på torv till krukorna. Hade liiite problem i början att komma ihåg vilket håll man skulle dra spaken till så skopan gick upp och ner och massa sånt. Men det blev bättre och får jag bara öva blir det säkert super sen hahaha :D Sen efter lunchen testa jag på att kruka, och fyfan vad det gick. det gick i 190 hahhaa. Hinner knappt tänka. Men tiden flyger iväg och det är väl så det ska vara?!


Det sjuka är att när jag var på skarhultsplantskola så gjorde jag allt för hand, hämta jord i säckar, hällde upp jord på bordet, hämta thuja, hämta krukor, fyllde krukorna, satte i thujan och tryckte i jord, rulla ut dom med rullebör. Jag tror jag kom upp i 400 eller 500 st som max under 8 timmar, hade kassan med men det var lite kunder den dagen. Och på mitt jobb nu är det 6000 på 7 timmar man ska göra:O Snacka om skillnad.


Såhär funkar det:

Där är en maskin som man häller i torv i, sen åker torven vidare till typ en balja där den vattnas, sen åker det ut till krukmaskinen, där matas det ner krukor på ett bord som snurrar runt, när krukan åkt ner så kommer där torv i krukan, sen kommer där en borr som borrar ner och gör ett hål i torven sen åker den vidare och där står då två människor som sätter ner plantorna i hålen och trycker till torven, sen åker krukorna vidare ut på ett band där det fylls på bark, sen vidare ut från byggnaden på bandet och då står där en människa som plockar dom färdiga krukorna till traktorvagnen och fyller tre vagnar, sen rullar den traktorn iväg och då har den andra traktorn förhoppningsvis kommit in och den fylls den, sen kommer den första traktorn tillbaka osv. Vi är 6 st, två vid krukmaskinen, 1 som fyller på krukor och torv, tre som är ute vid bandet var av 1 som stannar och plockar krukor och 2 st är ute i odlingen och sätter ut krukorna, så skiftas man om att åka iväg med traktorn.


Det går i ett och det är roligt :D

En aning rörigt inlägg men så funkar det vid krukmaskinen där jag jobbar, haha :D


Godnatt :*

Av Emma - 19 mars 2011 11:01

Godmorgon.

Hur är vädret?!

Ena stunden skiner solen som aldrig förr, sen blir det molnigt och ser ut som att det ska börja regna vilken sekund som helst. Menmen, hoppas det inte blåser för mycket, hatar att spela fotboll då.


Idag är det match, mot Höllviken. Min första match med LBK, men match och match, träningsmatch. Sist jag mötte Höllviken losa vi med typ 4-0 eller något. Sköt alla jävla bollar precis under ribban, sjukt störigt och jag var ganska arg de matchen. Tur det är träningsmatch, tar inte lika hårt på mig att förlora då haha.


Sen efter ska jag skynda mig till Fredriks systers 20 års fest. Fredrik ska vara i Höllviken och hämta mig halv fem, matchen slutar nog kvart i 5, så sen får jag skynda mig som fääään för att hinna duscha och allt. Får fixa mig i bilen sen. Hennes fest är klockan 18, liiite tight med tid men i värsta fall blir det någon minut försening men jag tror alla överlever det :)


Så ser min lördag ut, vad ska ni göra?!


  Ligger och myser i sängen med min uuuunderbara onepiece.

Dags att kolla över packningen och se om jag har allt med mig.

byyyee

Lilla jag!


Välkommern till min kära blogg! Jag skriver om allt mellan himmel och jord! :)

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig

12 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards