Alla inlägg den 19 januari 2011

Av Emma - 19 januari 2011 23:15

Träningen var inte alls som jag tänkt mig.

Ganska missnöjd faktiskt, och det är inte positivt hos mig.

Jag anser att styrka och snabbhet gör en människa till en bra målvakt (om man inte räknar målvaktsträning). Men att löpa som utespelarna gör, vad får jag personligen ut av det? jo bra kondition, men en målvakt behöver absolut inte samma kondition som utespelarna. Utan en annan kondition som tex, snabbt upp efter räddningar, snabbt ut och ta boll eller vara uppe på tå, bra kroppsstyrka. Det är en helt annan uppbyggnadsträning målvakter behöver. Och ja, löpning ibland skadar inte. Men jag och tränarna är inte överens. Undra hur länge detta håller!

Av Emma - 19 januari 2011 18:46

Wadap, läget?

Själv är det kanon, yää!

Har som sagt varit hos Elin så har inte bloggat men det gör väl inget? :) Vi kolla tv hela dagen igår, och åt massor av pastasallad med bacon i haha. sjuukt gott :D Imorse fick jag frukost på sängen av henne, riktigt mumsigt :)


När jag kom hem så var jag en halvtimme på löpbandet, så nice. Både gick snabbt som fan och jogga :D. Om lite mer än 1 timme ska jag köra till träningen, blir 1,5 timmes fotbollsträning. wihoo :)


Vad ska ni göra ikväll? :)

Ovido - Quiz & Flashcards