Alla inlägg under maj 2013

Av Emma - 28 maj 2013 21:00

Hallå!

Ligger redan i sängen och det är otroligt skönt. Ska läsa lite och sen sova.

Har haft en riktigt mysig kväll, va och lämna blommor till min gudfar som fyller år imorgon. På nått kostigt sätt har det blivit heeelt fel på vägen, han är nämligen hif:are och jag tycker verkligen synd om honom. Jag menar, hif kommer krossas av mff imorgon och hur kul är det på sin födelsedag liksom? ;) haha. Tack för idag och grattis ännu en gång :)

Nej nu blir det boken och sen sova, träning imorgon. Måste få så mycket sömn jag bara kan denna vecka för jag och Jerre ska nämligen cykla ringsjörunt på lördag haha. Hon ska på firmafest efter och jag har match. Blir säkert asbra ;)

Goodnatt!

Såg dessa sötnosarna idag, första för i år:)

22

Av Emma - 25 maj 2013 21:50

Hallååå!

Idag är det minsann min födelsedaaag. Så ett stort jävla grattis till mig. Starta min dag med att tvätta kl 07 imorse, mötte jerre i eslöv vid tio. Vi åt langos och jag köpte strumpor (gör det på varje marknad, nästan). Åkte till mamma och pappa som vi sen åkte till Emporia och mös. Jag hade ju önskat mig en smoothie maskin men den va inte alls som jag hade hoppats på så jag fick ett par vita låga converse istället och det är jag gladare över haha :) annars så shoppades det väldigt mycket från allas sidor, dock mest från mamma och pappas, vilket inte händer så ofta så jag gjorde iaf av med minst denna gången haha :p För min del blev det en jacka, har letat och letat huur länge som helst och idag fann jag den på Lindex, som dessutom va på rea:) ett linne, en tröja, lite underkläder och lite andra småsaker. Är mest nöjd med converse och min jacka för det har jag velat ha i väldigt många månader nu haha :)

Nu ska jag bums i säng för imorgon blir en proppfull dag. En del av släkten kommer så det ska inhandlas mat och grejer. jag ska skynda mig till center syd för att hämta hem min älskade telefon, sen fixa all mat sen kommer mina gäster. kaos är ordet :)

Godnatt!

Av Emma - 21 maj 2013 19:43

Hahahha det hände just en riktigt sjuk grej utanför mitt hem!

Mamma och jag chillar i soffan, hör en man som skriker utanför. Vi båda for upp ur soffan och ut på balkongen. Ser en polis som står med en hund som biter en man på marken samtidigt som att där kommer två poliser springandes från skogen. Och jag bara, vad fan händer? Varför låter dom hunden bita han hela tiden, vilka idioter. Sen tittar poliserna upp på oss och vi trycker oss till väggen så såger jag, tänk om dom såg oss. Nu blir vi kanske vittnen. Sen fortsätter vi babbla om allt tänkbart och jag får asont i magen och börja undra varför jag bor här, varför sånt händet här, varför bor jag vid en skog osv.

Sen när hunden släpper, då reser alla sig upp och börjar garva, tro fan det bara va en jävla övning hahah. Lättnaden kommer ju direkt så det va ju skönt men ändå haha. Detta tog max 5 min hann önska om att flytta här ifrån haha. Mamma och jag är verkligen bäst hahaha :)

Tack för hjälpen idag mamma :) <3

Av Emma - 21 maj 2013 16:45

Halloj!

Igår va jag duktigt sliten, men idag är det fan ännu värre. är så trött att jag snart trillar ihop. Därför ska inget jobbigt göras ikväll. Min fina mamma kommer hit och ska hjälpa mig med mina fönster sen ska vi äta något gott ihop :) det blir väl det jobbigaste ikväll haha!

Igår va det ju målvaktsträning, igårkväll va jag glad över att jag åkte dit men imorse när jag flög upp ur sängen 06:45 (börjar kl 07:00) va jag mindre glad. 9 min tog det innan jag va i bilen och 5 min senare rullar jag in på jobb haha. Var tog min 40 minuters snooztid vägen? :p

Men tillbaka till träningen, för första gången någonsin var jag på en målvaktsträning där jag inte kände igen en enda övning vilket va otroligt roligt. vi va 5 målvaktet och det gick väldigt smidigt. Trodde det skulle bli dryg väntetid men han dela ut uppgifter till var och en så man va delaktig hela tiden, kul :) Längtar redan till nästa måndag. Dessutom har jag träningsvärk idag vilket jag inte fått på flera veckor, så det märks att man är mindre tränad på vissa grejer i målet som man inte tränar lika hårt på den vanliga träningen. och nu när dom stängt planen blir det inga målvaktsövningar alls så det är guldvärt på måndagarna :)

Nu ska jag chilla i soffan tills mamma kommer :)

Av Emma - 20 maj 2013 16:18

Hejsvejs.

Är duktigt sliten idag, trodde inte det skulle vara så kämpigt som det va. titta på klockan sista gången halv elva igårkväll och gick upp 02 :(. Gick lite tidigare från jobb, hann sova lite mer än en timme vilket är förlite. är som en zombie men va tydligen målvaktsträning idag så får asa mig dit och köra på. Hade bestämt mig för att skippa träningen men målvaktsträning är lite annorlunda. Skulle behöva sova ett dygn känns det som.


Ha det bra folket. Min goda lunch idag :)

Av Emma - 19 maj 2013 20:50

Hallå!

ligger nerbäddad i sängen nu, börjar 03 imorgon. känns lite jobbigt men det är bara att stiga upp :)

Är dessutom fotboll imorgon, har ingen lust alls att åka dit. Tycker inte att man kan få bete sig hur som helst, inget jag accepterar. Då håller jag mig hellre borta! Jobbar jag till 16 blir det ingen träning iaf för det lär jag aldrig orka.

Nu ska jag sova iaf, kl ringer snart.

Av Emma - 19 maj 2013 01:16

Jag låter bilderna tala för sig själv, jag har världens finaste brorsdotter. Faster älskar dig <3

Av Emma - 18 maj 2013 16:52

Idag blev jag orättvist behandlad och det är inte alls okej. Det handla om att jag la upp en bild på mc mat, skrev att det va bra uppladdning för match och att idag spela det ingen roll. Vad vissa människor tolkat detta som är att det spela ingen roll för jag skulle inte stå idag. Men kära vänner, det handlar om att jag följer ett kostschema strikt och idag spelar det ingen roll, alltså vad jag äter. Snälla ni där ute, fråga innan ni antar något. Att jag får en tillsägelse för något som verkligen inte stämmer, det är inte rättvist. Så om ni undrar varför jag tatt bort er från fb är för att jag inte accepterar eget påhitt som jag får skit för!

Lilla jag!


Välkommern till min kära blogg! Jag skriver om allt mellan himmel och jord! :)

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Fråga mig

12 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards