Direktlänk till inlägg 6 oktober 2010

INGEN BRA DAG!!

Av Emma - 6 oktober 2010 17:31

Dagen idag har verkligen inte varit bra :(

Vakna imorse och var hur sliten som helst i kroppen.

Trött och tung sedan matchen igår.

När jag kommer till jobb så ska jag få gräva upp rötter från mahoniabuskar som stått där i 50 år (kanske lite överdrivigt). jag grävde och slet som ett djur medans alla titta på och tyckte det var på tiden att dem försvann. En tant kom fram och fråga om jag grävde själv eller fick hjälp. Mitt svar var att jag får göra det själv. Hon titta på mig precis som att sånt gör inte tjejer haha :D Men hade jag inte haft ont i kroppen hade det inte varit lika tungt och jobbigt. Men jag har tränat armar och ben som fan idag iaf :D Tog i så jävligt att jag knäckte den bästa spaden, bra Emma. Min chef sa till Orvar på jobbet att han fick passa sig för jag är så himla stark,  haha.


När jag slitit klart så börja jag klippa ner någonannan häck som är sjuk. Tror den har någon kräfta eller så, träden har också fått det. Men men får se vad dem tänker göra med det sen. Och under tiden jag stod där och klippte så kom det två äldre män (den ena var han som såg mig trilla igår). Dem är nog runt 65-70 år. hel sköna haha D: Den ena mannen sa till han som skratta åt mig att han skulle få höra hans rallybil HAHA :D Det var en blå bil med svart motorhuv. När han startar den så brummar den så in i helvete sen står han där och gasar som folk gör i 20 årsålder för att impa på folk haha. Jag bara stod och skratta och han andra virra på huvudet och fråga om jags log mig igår haha. Dem är så himla söta :) Äldre människor är bara så underbara. Dagen har varit dryg och jobbig men de äldre gjorde dagen liiite bättre :)


Nu ska jag gå ut och vara en duktig dotter och hjälpa pappa med veden. Klippte gräset efter jobb samt klippte ner vissna blommor och en del perenner som redan vissnat ner :) Vi hörs väl antagligen senare :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 22 mars 2016 16:24


Av Emma - 3 februari 2016 18:44


Tjupp! Läget här är rätt så okej. Har haft dom bättre dagarna på jobb och hoppas det fortsätter i samma anda :) Idag blev vi klara med dom sista pilarna så det är skönt att kunna lämna det bakom oss. Men röjning och sågning fortsätter. Får se va...

Av Emma - 2 februari 2016 19:32

Whadaaap! Idag har jag haft en av dom bättre jobbdagarna på länge! Fick även idag jobba med mina E:n samt Pernilla som börja igår. Vi 4 är precis lika dana och vi bara flög över alla pilarna idag. Har 6 träd kvar, girlpower! Eftermiddagen va den r...

Av Emma - 1 februari 2016 21:51

Goddag! Idag har varit en låååång dag på jobb! Eller, förmiddagen gick fort. Fick äntligen jobba med mina favoritbrudar på jobb, dom tre E:na fick härja fritt med röjsåg haha! Dom tillhör fastighetssidan så får aldrig jobba med dom i vanliga fa...

Av Emma - 31 januari 2016 21:36


Tja!! Januari gick inte alls som jag tänkt mig, varit sjuk två gånger så har missat så många dagars träning :'( otroligt sorgligt haha. Men det betyder ju att Februari kommer bli bättre!! Idag har vi firat min älskade syster hemma hos mamma oc...

Ovido - Quiz & Flashcards