Alla inlägg den 6 oktober 2010

Av Emma - 6 oktober 2010 21:47

Jag tycker verkligen det ska bli spännande att få prova något nytt. Även om jag kommer sakna Hardeberga så ska det bli roligt. Jag hoppas bara jag hittar en klubb som har lika bra gemenskap som HBK fast med fler folk som tränar. Detta året har tyvärr varit dålig närvaro men vi har haft roligt ihop ändå. :)


Kollade på Bonde söker fru innan, så löjligt det egentligen är. Bruden vet jag ju vem det är och hon ska dem följa, hähä. Men men mer hade jag inte att sög haha. Sen kolla jag på Berg flyttar i och Christer Sjögren bor ju bara sååå underbart. Vilket hus och perfekt natur. Nu kollar jag på Välkommen åter. haha såå underbart!! :D


Sen ska jag sova.

Godnatt säger jag nu.

Av Emma - 6 oktober 2010 17:31

Dagen idag har verkligen inte varit bra :(

Vakna imorse och var hur sliten som helst i kroppen.

Trött och tung sedan matchen igår.

När jag kommer till jobb så ska jag få gräva upp rötter från mahoniabuskar som stått där i 50 år (kanske lite överdrivigt). jag grävde och slet som ett djur medans alla titta på och tyckte det var på tiden att dem försvann. En tant kom fram och fråga om jag grävde själv eller fick hjälp. Mitt svar var att jag får göra det själv. Hon titta på mig precis som att sånt gör inte tjejer haha :D Men hade jag inte haft ont i kroppen hade det inte varit lika tungt och jobbigt. Men jag har tränat armar och ben som fan idag iaf :D Tog i så jävligt att jag knäckte den bästa spaden, bra Emma. Min chef sa till Orvar på jobbet att han fick passa sig för jag är så himla stark,  haha.


När jag slitit klart så börja jag klippa ner någonannan häck som är sjuk. Tror den har någon kräfta eller så, träden har också fått det. Men men får se vad dem tänker göra med det sen. Och under tiden jag stod där och klippte så kom det två äldre män (den ena var han som såg mig trilla igår). Dem är nog runt 65-70 år. hel sköna haha D: Den ena mannen sa till han som skratta åt mig att han skulle få höra hans rallybil HAHA :D Det var en blå bil med svart motorhuv. När han startar den så brummar den så in i helvete sen står han där och gasar som folk gör i 20 årsålder för att impa på folk haha. Jag bara stod och skratta och han andra virra på huvudet och fråga om jags log mig igår haha. Dem är så himla söta :) Äldre människor är bara så underbara. Dagen har varit dryg och jobbig men de äldre gjorde dagen liiite bättre :)


Nu ska jag gå ut och vara en duktig dotter och hjälpa pappa med veden. Klippte gräset efter jobb samt klippte ner vissna blommor och en del perenner som redan vissnat ner :) Vi hörs väl antagligen senare :)

Av Emma - 6 oktober 2010 06:23

Ni som inte såg hur grym jag var i vissa tillfällen i mathen igår kan ju läsa Hilles referat :D hähä där stod mycket bra om mig vilket är roligt :) Och om alla andra för den delen med haha :D


Nu är klockan asmycket så måste koka gröt nuuuu!!!

Hajs

Ovido - Quiz & Flashcards