Alla inlägg den 10 oktober 2010

Av Emma - 10 oktober 2010 21:37

Har legat och funderat på vad jag vill göra detta året.

När jag såg matchen idag så blev jag så otroligt sugen på att lira boll. Har inte rört en boll på 2 veckor, förutom matchen i tisdags. Och det är tomt. Med det val jag gjort så kommer det straffa mig själv om jag har otur. Jag vill inte missa inomhusfotbollen för att jag valde att göra såhär. Inomhusfotboll är det roligaste som finns och det får mig till att bli peppad.


Men som sagt, har jag otur så missar jag det. Det finns andra som tar över det jag lämnar och andra som redan har det jag söker. Det ända som hjälper är att kämpa men om det inte räcker till står jag utan det jag så gärna vill göra. Men vi får se, om jag väljer att svika mig själv och gå tillbaka eller om jag reser på mig och försöker på egen hand.


Det kvittar vem jag frågar för att få hjälp med vad jag ska göra, jag väljer själv. Och helt ärligt så vet jag inte vad jag vill mer än att jag vill träna fotboll varje dag och bli en grymt bra målvakt. Jag vill känna mig behövd och därav kämpa som fan. Hur ska jag göra?! - det är den stora frågan just nu

Av Emma - 10 oktober 2010 17:01

 Matchen idag var ju inget att hurra för.

Klarar Hardeberga inte att vinna över dessa två lag så är det riktigt illa.

Ängelholm orkar inte ett dugg och kan inte slå en ända boll som blir rätt. Dem kan inte ta emot en boll rätt och ingen av dem orkar löpa. Målvakten är inget att hurra för heller.


Hörby orkar liiite mer, får lite fler bollar rätt men spelar med trebackslinje och tappar stoooora yter gång på gång. Målvakten är osäker sen vet jag inte mer om henne.


Ängelholm fick ett skott på mål som gick över, när det var öppet mål. Hörby hade 3 skott på mål och satte dem. Mer än så var det inte. Det var näst intill gåfotboll och riktigt dåligt. Jag hörde några hörby fans snacka om att det blir lätt trean nästa år. NEJ INTE OM NI SPELAR SÅHÄR!! pappa och jag blev chokade över hur stor skilland det egentligen är mellan division 4 och division 3. Hardeberga måste klara detta annars har något hänt. Sånna här lag har vi kört över med hur många mål som helst innan.


Är Hille med i båda matcherna så kommer hon leka sig igenom båda lagens backlinje. Och sätta varenda skott, det är jag nästan säker på :)


Men o andra sidan har inte HBK spelat så jättebra men bättre är HBK iaf.

Av Emma - 10 oktober 2010 11:45

Jepp, igår blev det bara ett inlägg vilket var ganska dåligt. Jag som gjorde så mycket igår hähä. Fredrik fixade min bil iaf, det är det viktigaste. Någon sladd hade gått itu men nu laddas min bil igen :D Vi var även i Hässleholm och hämta bilruta tills hans bil som han ska sälja. Det var en road färd och fredrik har världens sämsta minne. Han kan inte prata och köra bil samtidigt för då väljer han en väg som vi inte har kört innan eller tar fel avfarter i rundeller så vi måste köra flera varv, min pök är knasig :) Roligt var det iaf och det är huvudsaken:)


En annan rolig grej som hände igår var när han tankade på Preem i Höör. Hans kort funkade inte så han fick gå in och betala och där funkade det inte heller, han skulle betala bensin, choklad och ville ta ut pengar. Men han fick åka och ta ut pengar istället för att betala bensinen och chokladen kontant.. När han kommer tillbaka så frågar den dummefan om han fortfarande vill ta ut pengar. Jag menar, hur jävla pantad är man, han var just på en bankomat och tog ut pengar.. jaja dagen människor, haha :D


Vi var även och gick rundor på City Gross i höör, slutade med att vi köpte en ny lampa till hallen, riktigt snygg är den :D


Idag ska pappa och jag kolla på Hardebergas kvalmotståndare, tvåorna i division 4 möts idag, Hörby mot Ängelholm. Bror och kanske Jessica ska med och kolla läget :) Men nu ska jag hoppa in i duschen så hörs vi.

Ovido - Quiz & Flashcards