Alla inlägg den 19 oktober 2010

Av Emma - 19 oktober 2010 20:19

Det sägs att kärleken är svår, men jag tror nog att fotbollen tar priset. Just nu skulle jag vilja vara hos sunken och bara steka. Hon är på andra sidan jorden och verkar ha det så jävla underbart. Fotboll, sol och underbart umgänge. Precis som det ska vara. Jag hoppas under dessa fyra år (om hon är där så länge) att jag ska kunna hälsa på hos henne och bara prata svenska haha :D Om hon vill ha dit mig förstås ;) Men det tar vi senare.


En viss person skicka ett sms som fick mig till att börja vela igen.

Jag hade mer än gärna gjort det just nu, men det funkar inte riktigt så.

Även om jag ibland önskar det.

:(

Av Emma - 19 oktober 2010 18:47

En grej jag har funderat på väldigt länge är fotbollen. En cup som närmar sig med stormsteg är en cup jag inte vill missa - växjöcupen, men det kvittar hur jag väljer så hinner jag inte vara med, eller hinner gör jag. Men i den ena klubben har jag valt att skippa spela även om det hade varit roligt med en sista grej tillsammans med dem underbara människorna, men det får jag skylla mig själv för och det står jag för. Och det är redan för sent att ändra sig. Och nu undrar alla om jag slått huvudet, haha. Men hela damlaget är ett underbart gäng, men i hettans stunder så säger jag vad jag tycker och jag tänker inte ändra mig, för det jag sagt står jag för och ångrar inget. Men utanför planen och på träningar är ni ett härligt gäng :) I en annan klubb är där för många målvakter antagligen, så jag som ny kommer inte med, eller med kommer jag troligtvis men inte för att dela med någon annan eller bara kolla på. För mig betyder fotbollen mer än så. Och då avstår jag hellre. Jag delar inte, det är allt eller inget. Jag står inte upp för någonannans misstag och låter inte någon ta mina misstag heller :)


Annars så har jag inte spelat fotboll på 3½ vecka och det känns förjävligt men åter igen, jag har valt det själv. Och en dag så kommer jag förhoppningsvis igång igen, till en klubb som verkligen engagerar sig och verkligen vill och ger allt. Det ska bli roligt och jag hoppas att det blir som jag tänkt mig.


Eller så kanske det är dags att lägga handskarna på hyllan?!

Börja göra något helt annat, flytta och starta en ny ''karriär''.

Och skulle det ske, så skulle det vara att köra bilar, fy fan vad fett,

Jag kan inte ett jävla dugg om bilar, men att få köra värstingbilar hade varit riktigt jävla coolt :D:D men det lär ju aldrig hända. Jag har sagt ett helt år att jag ska sluta med fotbollen och tills för 3 veckor sen så fick jag nog i en klubb och bestämde mig för att inte sluta och bara starta om i en annan klubb. 14-15 års fotboll försvinner inte bara sådär.


Det är mina tankar just nu.

får se om där kommer någon rolig nyhet i veckan,

angående fotbollen :)


 

Mitt första år i Hardeberga, seger division 4 hösten 07.

uuuunderbart!!

Av Emma - 19 oktober 2010 13:41

Ja idag har det inte varit någon bra dag.

Jävla skitväder!!

Det får vara kallt och jävligt,

blåsigt och stormigt.

men absolut iNTE regn. Ifa inte när jag jobbar på dagarna, det är hopplöst. Jag har stått dyngsur och klippt ölandstok. Jag tog mitt eget initiativ och gick ut i skitvädret. När jag kommer tillbaka till frukost så tyckte dem jag var duktig som ens gick ut. Jag bjöd på kanelbullar som jag bakade igår.Dem tyckte också att där skulle vara mycket mer kanel och socker i, men att dem var smarriga ändå. Vilken tur :) Olle blev snäll efter att han ätit två haha :D Kanske det som behövs, kanelbullar så är dem snälla mot mig :)


Har duschat, hängt tvätt, startat en ny maskin, startat diskmaskinen och tömt den, varit nere och slängt papper och tidningar. Nu ska jag bara ligga och gosa i sängen framför tvn. Så himla skönt.


Förresten, på torsdag ska pappa och jag iväg till kommunen och lyssna på hur man startar eget, vad som behövs göras i ett företag. Hur man skaffar startkapital och massa sånt :) Nice nice, har tyckt ett bra tag att pappa och jag skulle starta eget, vi bollar bra ideer och är duktiga att jobba ihop :) Men pappa är inte riktigt med på noterna, han tycker vi kan starta företag men att jag gör jobbet så han kan ha kvar det andra men så mycket ansvar vill jag inte ta när jag inte är mer lärd än vad jag är. Men vi får se, tre timmar vara det och hoppas vi får ut något :)


Sunken, idag vill jag vara hos dig.

Med soooool :D

Ovido - Quiz & Flashcards