Alla inlägg under augusti 2010

Av Emma - 27 augusti 2010 10:55

Idag är en tung dag för rätt många människor, en dag som man inte vill uppleva. Jag tänker på er och mina tankar kommer finnas hos er hela tiden!

Elin, Du är långt långt borta, men jag hoppas att människorna som finns vid din sida hjälper dig igenom dagen <3


Annars idag så ska jag möta mamma i stan när hon slutat, hon har väl tröttnat på att jag bara kollar på sex and the city, haha :D Som Camilla sa igår på träningen, ''vad har du gjort idag?! Kollat på sex and the city eller?!?'' Hahah är det så uppenbart att det är det ända jag gör så fort jag inte har något att göra?! haha!! Hur ska jag överleva lördagskvällen UTAN sex and the city?! För jag är ju hos Knubbis med underbara människor :) Men det kommer går hur bra som helst, har ju inte träffat dem sedan studenten!!!!


Annars idag, (för andra gången) så ska jag kasta mig in i duschen och såklart kolla några avsnitt på sex and the city, hänga upp tvätten samt krääänga :D:D


Have a nice day 


 

Ser lagom pigg ut, hähä

Av Emma - 26 augusti 2010 21:55

Idag var en bra träning :)


Vi börja med att jogga och sen gjorde vi något som heter Häcken, (tror jag). Någon passningsövning som vi målvakter fick vara med på. Sen var det dags för fotbollstennis och konstigt nog fick jag äran att välja lag men det slutade med att jag bara valde Olle för vi hade så roligt sist, sen valde hon Malin S, Jessan och Tilda. Vi ville inte ha Hille i vårt lag för hon sa föra att hon inte ville vara med Olle, men jag svek inte Olle. I det andra laget blev det Hille, Camilla, Malin E och Emelie. Men som alla säkert räknat ut eftersom att Olle och jag förlora i tisdags så gjorde vi det idag med. Hahah men en grej är positiv och det är att hon inte hade lika många känslor hon behövde få ut, så idag skicka hon bara iväg några bollar och hon sköt nästan ner Emelie, haha :D Så nästa gång måste Olle vara felfri iaf. Så nästa gång vinner vi, eller hur Olle?! :)


Sen spela vi på småmål, tre mot tre, och Hille var med i det laget som hade bollen :) Mitt röda lag som bestod av, Jag, olle, Jessan och Emelie (Hille) och resten i det andra, samt Hille när dem hade bollen. Första rundan var det gå fotboll och sedan blev det bättre :)


Tillsist var det skottövning, dem börja med att jogga upp runt en kon, fick en hård pass av Rickard som dem skulle skjuta på mål. Och sedan fick dem själv Jogga med boll. Camilla och jag skiftades om :)


Efter det var det halvmåne, Camilla börja stå första rundan. Sen var det min tur och jag höll nollan med många fina räddningar. Andra rundan tog jag alla igen och tredje rundan så släppte jag in två, ett skott jag nästan kunde hålla men som jag sedan styr in vid stolpen, andra målet står jag för långt över på höger sida och Tilda får till ett bra skott vid andra stolpen, JÄVLA SKIT. Det förstörde mitt självförtroende. 21 skott och 19 räddade, det räcker inte!!


Sen skulle vi springa och det var inte ett dugg kul för jag släppt in två bollar så sprang 7 längder sen gjorde jag sittups och rygglyft samt träna lite armar.


Bra jobbat allihop :)


Nu blir det sex and the city säsong 3 :)

Av Emma - 26 augusti 2010 15:51

Bilden kom upp nu, yes :D

Ignorera all jord vid plattorna.

Vi har fyllt upp och sått gräs där :)

Men nu är häcken nerklippt och soluret på plats.

Bara uteplattsen som ska byggas om :)


  tjuuusigt!! :)

Av Emma - 26 augusti 2010 15:35

Ska hälsa från Knubbis Greek  att hon säger hej:)


Av Emma - 26 augusti 2010 15:28

Spireahäck klippt, check!

Väntar på träningen ska börja, hähä.

Vill käka någon skräpmat, typ pizza.

Var otroligt längesen jag käka någon sån mat :)

Men tror jag är ensam om det så det får väl bli en annan dag.


Vad har ni gjort idag?!


(skulle vara bil på hur dammen ser ut nu, med nerklippt spireahäck och soluret på plats, men bildjävlen vill inte komma upp!!!!!)

Av Emma - 26 augusti 2010 10:16

Så nu har jag duschat så ska strax köra till Eslöv och handla något smarrigt.

Onödig körning men Jessica skrev om baguetter och sånt gott.

Så ska inhandla baguetter tror jag och gott pålägg för att göra egen :)


Sen får jag se vad jag hittar på :)

Av Emma - 26 augusti 2010 09:09

Idag slapp jag köra bror till bussen eller in till Eslöv.

Men trist nog vakna jag klockan 7 och sen somna om men sen vakna jag klockan tio i 8 och har varit uppe sedan dess. Har tittat klart på säsong 2 av sex and the city. Längtar tills 3an är hemma, men tar så himla lång tid :(


Medans jag väntar ska jag duscha, åka in till stan, eventuellt klippa ner spireahäcken, käka frukost och sen kolla på Valentines day :)


Ikväll blir det dessutom träning så hoppas på en lika rolig träning som i tisdags :D:D


Vad ska ni göra idag?!



  

Av Emma - 25 augusti 2010 20:58

HIF vann med 1-0 mot Trelleborg.

Malmö fick vara serieledare i 2 dagar men

den 15 september kör Malmö över HIF :D


Mår lite illa nu, har ätit för mycket godis, hahah.

Så ska lägga mig och fortsätta kolla på sex and the city :D


Hoppas ni haft en bra kväll.

Någon som vet hur det gick för U-laget!!? :)


Puss och godnatt

Lilla jag!


Välkommern till min kära blogg! Jag skriver om allt mellan himmel och jord! :)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Fråga mig

12 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards