Alla inlägg den 18 augusti 2010

Av Emma - 18 augusti 2010 22:10

Hähähä imorgon börjar min lillebror skolan, hehehehehe!!

Han har fått världens sjukaste tider. hahaha :D

Han börjar 9:40 på måndagar och slutar 17:05

Sen på tisdagarna börjar han runt 8 tiden och slutar 17:55

Praktik resten av veckan.


Vem fan vill gå i skolan så jävla länge?!?!?!

Undra hur många som orkar det.

Jag menar, från det att han har sin första lektion tills hans sista så har han varit i skolan 10 timmar, är det inte lite sjukt? Det tycker jag iaf.


Men kämpa på, bara 2 år kvar.

Ska du inte gå och lägga dig snart?!?! ;)

Av Emma - 18 augusti 2010 19:38

Igår köpte jag en ny bok, kan ni fatta? 5e boken på mindre än 2 veckor, haha något står inte rött till bakom pannbenet. Den boken jag börja läsa läste jag ut på 4 dagar, ahha helt sinnes. En bok på 300 sidor tar år för mig att läsa egentligen för det är bara roligt i början sen går det några veckor sen läser man några sidor till osv.


Men igår fastna jag direkt för denna bok.

Namnet är, Champangneflickan av Caroline L Jensen.

På baksidan står det såhär:

Champangneflickan - en svensk strippa berättar är den sanna historien om hur en ung svensk kvinna på grund av olyckliga omständigheter hamnar i sexindustrin i Köpenhamn och försörjer sig som strippa, ända tills en av hennes arbetskamrater blir brutalt mördad. Det är en öppen och inträngande skildring av verkligheten som omges av både fördomar och romantiska föreställningar. Med befriande självdistans berättar Caroline L Jensen om hur det är att arbeta på en strippklubb.


Champangneflickan är ett levande vittnesmål av en sann överlevare som ger oss sin historia om den hisnande korta färden från tryggt svenskt vardagsliv till den utsatta tillvaron i den danska porrbranschen. Vid sidan av hårdheten, råheten och våldet finns där kamratskapen, humorn och också - kärleken.


Visst får man en känsla av att man måste läsa den?!

Det fick jag så jag återkommer när jag läst en bit i den.

Av Emma - 18 augusti 2010 18:33

Först en grej jag måste berätta.

Det är en ny funktion på den här bloggen.

Om ni kommenterar så kan jag svara på er kommentar.

Så om ni frågar något så gå in i inlägget och kolla mitt svar :)

Svarar på alla kommentarer sedan den funktionen började!!


Har just kastat mig i sängen, har varit ute och joggat 3 km, men gick när min bror inte orka mer. Men sista biten sket jag i honom och jogga hem. Sen körde jag 5 intervaller i uppförsbacke. Kuta allt vad jag palla upp, sen jogga jag i lugn takt ner och sen kuta jag upp igen. Gjorde det som sagt fem gånger. Sen gick jag in och gjorde 60 sittups och efter det kasta jag mig in i duschen. Kan någon människa fatta att jag rört på mig frivilligt?:S


Nu ligger jag i sängen helt utslagen, har ingen ork att köra och kolla på U - laget, tyvärr. Men jag hejar hemifrån och hoppas ni lämnar Hardeberga med 3 poäng :) Hejaheja :D

Av Emma - 18 augusti 2010 15:11

Tims första dag i 1an är avklarad.

Jag: Hur gick det idag?

Tim: Bra!!

Jag: Vad gjorde ni då?

Tim: Lite av varje

Jag: Jaha, fick ni böcker då?

Tim: Ja och sånt

Jag: Vad är och sånt?

Tim: Jaa men sånt

Jag: eh jaa, vad fick ni att äta då?

Tim: Ja men sån mat du vet

Jag: ehm nä?

Tim: Ja men typ fisk och sån sås

Jag: Jah aokej remuladsås?

Tim: Ja fast annorlunda

Jag: öh?!


Sen gav jag upp hoppet, det går inte att prata med honom när han kollar på tv. haha


Idag har U-laget match och jag tänkte kolla men så som det öser här så hoppar jag nog det. Det öser, sen paus i typ 10 min sen öser det ner igen. Jävla pisseväder!!

Av Emma - 18 augusti 2010 14:03

Mormor bjöd på mackor en gång och jag dog nästan så gott det var!!

Så idag var mamma och jag netto och checka läget efter brödet och där fann vi det.

Gissa om jag krängt nu??"!?!? hähä.

Det rekomenderas verkligen!!!!!


 


Av Emma - 18 augusti 2010 10:32

När jag vakna var det uuunderbart väder men nu ösregnar det?!!?

Vad är det för jävla sätt liksom?


Idag börjar min systerson Tim 1an nere på Östra Strö skola:)

världens mysigaste och bästa skola, helt klart :)

Alla mina syskon har gått där nere och nu ska min älskade systerson också det.

Trevligt, han ville inte att jag eller mamma skulle följa med för han var en stor kille.

Haha han är bäst, moster älskar dig <3


Idag händer inte allt för mycket, ska åka in till stan om jag orkar resa mig ur soffan vilket jag inte orkar för tillfället :/ Men får se. Hade behövt hämta mer kullersten också. uhm!


Vad ska ni göra idag?

Lilla jag!


Välkommern till min kära blogg! Jag skriver om allt mellan himmel och jord! :)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Fråga mig

12 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards