Alla inlägg under september 2010

Av Emma - 21 september 2010 07:43

Idag gick jag upp kvart i 7 för att väcka Niklas och så, men när jag väl kom upp stod pappa i duschen så la och vänta tills han var klar och bad han skicka in Niklas i duschen. Kvart över 7 undrar pappa varför jag är uppe och yrar. Jag bara, ehm ja jag ska lämna Niklas till bussen halv 8. Så får jag det svaret man inte vill höra när man kämpat sig upp, men han lämnar jag,Klockan är ju bara kvart över 7. suck..


Så nu har jag startat en tvättmaskin och en diskmaskin så nu ligger jag här och har ont i ögonen. Tvingar mig själv att kolla haha :D Ska väl bege mig ut i köket och äta sen somna sött till two and a half men  :) Ikväll blir det att lira lite boll med bror och sen till min snutt :) U-laget har ju match idag så träningen är inställd.


Vad ska ni göra idag?!

Av Emma - 20 september 2010 21:01

Nu ska jag kasta mig i sängen och sova gott trotts att jag tycker det är bra att SD är inne. Enligt vissa folk skulle man ju inte sova gott för en sån sak men ja. Löjligt. Jag tror att det kommer ordna sig och blir mycket bättre i Sverige :)


Imorgon ska jag gosa heela natten med min underbara vän Elin aka tuttlisa. Min älskade sötnos behöver pysslas om. <3<3


Men vi hörs väl imorgon :)

Av Emma - 20 september 2010 18:20

En sak fattar inte jag.

Varför ska man skämmas över sitt land och varför är det pinsamt att folket har röstat på SD?! Jag menar, skåne hade väl flest röster på SD och det bevisar ju tydligt på att folk inte vill ta in fler invandrare i sina städer. Att det är redan värsta kaosen i alla städer. Kolla bara i Landskorna, Eslöv och Malmö?! Där händer något varje dag och det är inte bara invandrare utan svenskar med. Så det har inget emot invandrare att göra för fem öre.


Personligen så tycker jag att man borde hitta boende, jobb och ha pengar till folken som står utan allt det idag INNAN man tar in mer folk. Och bara för att jag tycker så så är jag inte rasist som alla verkar tycka bara för att man har en jävla åsikt. Jag har absolut inget emot invandrare. Jag tycker bara att Sverige borde lösa dem problemen som vi har idag innan folk kommer in så att de sedan kan få boende, jobb och pengar.


Och jag fattar inte hur människor kan säga att Sverigedemokraterna är rasister. Jag menar, invandrare röstade på SD och det finns invandrare med i partiet. Betyder det enligt er att dem hatar sig sjävla och sitt folk? Är invandrare rasister mot sig själva ?! Jag förstår absolut inte hur ni får ihop detta. Dem vill ju inte kasta ut alla invandrare eller någon för den delen heller utan bara stoppa invandringen och lösa dem problemen vi har idag.


Och alla tycker att partierna ska stönga ute SD. Men sen bölar alla om att det är ett demokratiskt land och att man får säga vad man vill och bla bla bla. Men VARFÖR ska partierna då stänga ute SD, Dem har väl lika stor rätt att få säga vad dem vill som alla de andra partierna. Och dem har lika stor rätt att debattera och visas i media utan sura miner.


Nej jag förstår verkligen inte hur folket tänker.


OCH NEJ, JAG ÄR INTE RASIST FÖR ATT JAG INTE TYCKER DET ÄR PINSAMT ATT FOLKET RÖRSTAT PÅ SD, JAG ÄR INTE RASIST ÖVERHUVUDTAGET. Jag har många utländska vänner och  jag hatar absolut inte dem!!!!

Av Emma - 19 september 2010 18:03

Pappa och jag satt och spåna på vem vi skulle få möta i Kvalet om vi skulle tappa och åka ner. Det skulle bli Hörby och eventuellt Ängelholm/Svalöv. Och hörby förlorade vi mot inomhus i harlösacupen och det går ju inte att jämföra inne och ute. Men ja, vi får väl se hur det går. Klarar vi kvalet så kommer jag nog ändå lämna. Finns där inga spelare som vill bli bättre och utvecklas och spela bra hela tiden, varför ska jag då stanna?! Jag blir inte bättre av att vara i ett lag som inte vill utvecklas. Som sunken sa, socialfotboll funkar inte i division 3. Iaf inte för mig.


Om vi inte vinner våra sista matcher så tror jag det blir kval. Sist förlora vi mot Hammenhög med 8-2 så den blir väl tuff att vinna, men man ska aldrig säga aldrig. Sist slog vi dem hemma tror jag och förlora borta. Trelleborg vann vi hemma med 3-1 så hur bra trelleborg är borta vet jag inte heller men det återstår att se.


Allt hänger på hur Hallands Nation och vi spelar så ja, vi får väl se.

Ingen vill väl förlora i onödan vilket vi gjorde igår.

Och det straffade oss direkt.


Men sålänge ingen vill träna fotboll så blir det nog inte så jävla enkelt att vinna. Med en jävla avbytare, hur långt kommer man då?! Jo, ner i division 4. Dessutom har vi U-lagsmatch tisdag och lördag och A-lagsmatch på söndag mot Hammenhög. Detta blir intressant.

Av Emma - 18 september 2010 19:03

Matchen förlorade vi tyvärr med 4-1.

Målen vill jag inte ens prata om.

Pinsamt att folk kan göra så mycket misstag.

Att ingen jobbar eller har viljan att kämpa.

Så som vi spela idag bevisar tydligt på att ingen vill spela i division 3 nästa år.

Jag kan inte fatta hur man kan spela så jäävla ojämnt.

Det är katastrof och jag blir inte förvånad om vi trillar ner i fyran.

Och gör vi det, då kastar jag in handduken efter inomhussäsongen i Hardeberga BK om där inte kommer något roligare erbjudande, så jag lämnar innan. För division 4 tänker jag absolut inte spela i, så enkelt är det.


Jag hoppas att ni själva förstår att det inte funkar att vara så jävla ojämn.

Efter idag har jag ingen lust att återvända men där finns vissa spelare jag gör det för och tänker stå ut två matcher till. Så får vi se vad som händer efter detta. Som det visar sig nu så kunde det kvittat om vi bytade tränare eller inte. Så som vi har spelat denna säsongen är riktigt illa, med Jörgen och Andreas eller med Rickard det kvittar. Där är inget fel på någon av tränarna och jag trivts/trivs bra med alla tre men det är i laget jag börjar tappa mitt intresse. Om ni inte vill, varför är ni då på planen?! Folk sa att dem ville ha en nytändning, men varför är vi 8-12 spelare då?! Det var exakt samma när Jörgen och Andreas börja, vi var över 20 st varenda träning och vi var runt 20 st när Rickard började. Men nu?! Nu står vi här igen. Med lite folk och ingen som vill.


Jag tänker inte spela kvar i en klubb där man inte har viljan att vinna, viljan att kämpa och hjälpa varandra. Det är A och O för mig. Men uppenbarligen inte för er. Så åker vi ner, då tackar jag för mig!


Och ja, som alla andra gånger jag har skrivit sånna här inlägg så blir det sura miner. Men håll det då för er om ni inte kan inse sanningen själv.

Av Emma - 18 september 2010 12:03

Idag är det match.

Är inte jättetaggad för tillfället.

Tycker det blåser alldeles för mycket.

Det är det värsta med att vara målvakt, vinden :(

Men bara till att bita i det sura äpplet och tima bollen så gott det går :D


Nu ska jag strax dra så vi hörs väl efter.

Matchen är 14:00 å Klostergården i Lund.

Hittar ni inte så är ni kassa, mohahaha.

För nu hittar jag dit så nu kan jag vara stolt :D

HBK - HALLANDS NATION!!

3 viktiga poäng.


Hajs

Av Emma - 17 september 2010 22:18

Nu är jag sur igen.

Mitt blogginlägg försvann.

Ja synd, ni missa nog inget ändå..


Åhhhh..


Laddar upp inför imorgon iaf.

Vi har en viktig match mot Hallands.

Vinner vi så har vi säkrat kontraktet i division 3.

Om vi spelar lika eller förlorar så har jag ingen aning.

Men vi ska fan vinna och slita gärnet.

annars jävlar i det!!! :)


Nu ska jag fortsätta kolla på two and a half men.

Det är en underbar fredagskväll :)


Godnatt

Av Emma - 17 september 2010 13:23

Såklart när jag kom ut och joggat i typ 5-10 min börja det regna. Jag menar, hur lyckat är det att ta sig ut och jogga i motvind och ösregn?! Jag jogga i 45 min och jag var så trött att det kändes som att jag joggat dubbelt så länge. Vinden är ta mig fan inte att leka med, inte här ute på lande iaf. bläh. Men jag stod ut och kom hem levandes. Ikväll förtjänar jag att bara hälla i mig onyttigheter :D


Mamma börja tidigare idag men tyvärr skulle hon jobba över med, men hon kommer hem runt 20 istället för halv tolv som hon gjort varannan fredag förr, myyyys :D fast nu ska hon egentligen sluta klockan 18 men dem två timmarna överlever jag :) Och ja, jag är en stor mammagris och älskar att vara omkring henne eller att hon bara finns nära mig :) Mamma är bäst och jag väljer henne före alla andra, hähä :) Ja nu vet ni det med .


Men nu ska jag fråga jessica om jag får dricka upp hennes ramlösa som hon inte tog med sig hem i onsdags. Den lukta underbart gott, tror det var mango smak :)


hajs

Ovido - Quiz & Flashcards