Alla inlägg under september 2010

Av Emma - 14 september 2010 17:02

Kom just in, har skurtat min pärla från däck till tak.

Den var jättesmutsig för att bror och jag tog en grusväg hem för att slippa hänga bakom en jävla traktor. På ett sätt längtar jag till vintern för då är traktorer bra. Men jag hatar dem på somrarna, gah. Så bara för det fick jag skura den, jag såg knappt ut genom rutorna haha.


Ikväll blir det träning, vädret är bra nu iaf.

Riktigt härligt ute.

My muntrade upp mig med att jag fick skratta åt hennes tabbar så det gjorde mig på träningshumör haha :D Men det tråkigaste av allt är väl att min förkylning inte vill ge med sig :( Men blir det löpning idag så ska jag vara med på så mycket jag orkar :)


Jag längtar tills imorgon då det är värsta kamoen :D

Heja himmelsblå

OJ

Av Emma - 14 september 2010 10:46

Mamma städa någon låda på toaletten och hittade ett silverarmband och undrade om det var mitt. Och det var det inte så hon undra om jag ville ha det och jag sa nej för det var jätteäckligt. Det var brunt och äckligt som silver kan bli om an duschar med det. Så jag sa släng det. Hon bara nej men ta medlet som finns på andra toaletten och lägg det i det en stund. Så jag promenerade iväg och gjorde som hon sa, när jag kom tillbaka en stund senare var det som nytt :O Helt chockad var jag haha :D Så jag roa mig med att lägga alla mina silversmycken som var äckliga som jag inte använt på flera år och nu är dem som nya :O Kunde hon inte berättat det tidigare?! :D:D haha.


Så nu har jag nya och fina smycken igen, ser det ut som iaf :)


Bara en liten nyhet som förgyllde min dag :)

Av Emma - 14 september 2010 08:48

Godmorgon :)

Idag steg jag upp halv 8 för att lämna min systerson som verkade vara en gullig påg tills han vände helt och gilla inte mig längre. Snacka om att han är i sin trottsålder. Han blev jättesur och jag irriterad och sen slutade med att han sa att han inte gilla mig och stängde dörren och gick. Trist men jag sa att jag älska honom iaf så jag hoppas han gillar mig när han kommer hem . Det bästa med honom är att han glömmer saker så himla snabbt så bråkar vi så är vi sams en stund efter :)


Nu så är snubben här och bytar lås. Mamma kom hem med nybakta bullar och nybakta kakor. Mums, sockerbulle och kanelbulle. Ska vi fika med sen och en kopp tee till det. Jag älskar dagra med mamma men sen åker hon och jobbar, trist nog :(


Idag så ska jag inte cykla haha. Jag tror att jag blir inne tills träningen börjar istället :) Idag är det 8 dagar som jag rört på mig varje dag, härligt :)


Men nu ska jag kolla lite film eller hjälpa mamma och städa.

Hajs


 

Av Emma - 13 september 2010 20:41

Idag har varit en lång och tråkig dag.

Har städat i mitt skåp, har kastat två fulla påsar och ändå har jag inte slängt allt. Men det får jag ta nästa gång det behövs röjas haha :)


Annars idag har jag varit i Helsingborg och lämnat min farmor. resan dit tog cirka 50 minuter och hem tog det 35 minuter ^^, Visst är jag duktig som kör försiktigt med farmor i bilen!? :D haha. Iaf så slog jag nytt rekord med min coola bil, 160 knyck så nu får jag ladda för nästa steg ;) Min golf går som faan och det är underbart :D


Nu ikväll har jag dammat av allt och hade tänkt dammsuga nu strax med. Så ska jag puttsa fönsterna imorgon och byta gardiner, finfint. Har dessutom renbäddat min säng med, härligt :) Har cyklat 6 km med, full rulle och det gick fort som fan. Uppförsbacke i 3 km och nerförsbacke hem. Riktigt nice. Imorgon ska jag nog cykla en mil om det inte stormar ute haha :D då ska jag nog gå istället.


Igår ladda pappa upp för matchen på Onsdag. Malmö mot Helsingborg. Kommer bli ett jävla liv här hemma, Pappa och jag hejar på Malmö, medan Niklas och Tobias på HIF. Mamma också för den delen men bara för att jävlas ^^ Jessica och Patrik hejar också på Malmö, Theres minns jag inte. haha :D Så det kommer vara en cool kamp här hemma :D Men tillbaka till uppladdningen. Pappa kolla igenom sin garderob och hitta två mff tröjor från typ 4 årsen då jag var i Malmö och provspelade för att antagligen gå på procivitas som jag sedan valde att inte söka till men iaf :D Vi var inne i Malmöshoppen. sjukt cool affär :D Jag hade slängt mina två för ett tagsen så jag fick en av honom så¨nu är vi laddade :D


Nu ska jag dammsuga och det blev ett väldigt rörigt inlägg

men skit i det :D

vi hörs väl laateer :D

Av Emma - 13 september 2010 11:40

Gäsp.

Elin väckte mig vid tio över 7 när hon gick upp och så somnade jag självklart om och gick upp fem i 8 då hon kalla igen. Körde tio över 8 då hon skulle köra till sitt jobb. Körde in om Eslöv och handla bullar som mamma och käka innan.


Nu har jag precis kollat på skruva den som beckham. Det är en riktigt bra film :D Rolig och handlar om foltboll :D


Hade tänkt starka fet musik och och gå igenom mitt skåp och slänga allt onödigt jag samlat på mig under skoltiden. Nu får jag lämna det och gå vidare. haha :D


Vad ska ni göra idag?!

Av Emma - 12 september 2010 15:11

Ja iadg har det inte blivit mycket bloggande.

Är lite småsur sedan igår när allt försvann :(


Men livet går vidare.

Idag ska jag köra till Elin och gosa med henne samt Filippa :D

Vi ska gå till djurparken(?!) i Svalöv med henne, hehe.


Men har inget att säg, det ända vi gjort är att kollat film och ätit.

Men vi hörs väl imorgon :)

Hajs

Av Emma - 11 september 2010 20:03

BAJS!!! :@

Jag hade skrivit ett jääättelåångt inlägg men allt försvann.

Så nu skiter jag i det.


Matchen sluta iaf 2-2.

Vi la under med 0-2 i halvlek och vänder med cirka 15 min kvar.

Emma pangar in två frisparka i slutet och sätter båda.

Kanske inte världens bästa spel men vi spela lika och det kändes som en vinst.


Om man jämför med BK Olympic matchen som kändes som en förlust så kändes detta som en vinst. Även om det sluta lika i båda matcherna. Men den här gången hämta vi upp ett underläge mot ett ''topplag''.


Elin är här och nu ska vi kolla massa filmer och äta godis.

Hajs

Av Emma - 11 september 2010 09:46

Idag händer detta:

* Jag ska spela match

* Fredrik äker hem 

* Jag ska vara med Elin


Någon gång ska jag självklart hinna äta med som jag ska göra nu.

Idag ska jag inte gå, iaf inte på dagen.

Ska bara kolla tv och packa sen drar jag på match :)

Ikväll får jag se om jag går en liten promenad,

om inte så har jag iaf tränat idag:)


Men nu ska jag äta så vi hörs.

Ovido - Quiz & Flashcards