Alla inlägg den 23 september 2010

Av Emma - 23 september 2010 21:49

Idag var det perfekt väder för träning.

helt underbart.

Helt ärligt trodde jag vi skulle vara många men vi var 8 kämpar som var där. Emma h, Lina, Camilla, Jessan, Malin E, My, Olinda och jag. Nu när Olle var tillbaka önskade jag genast fotbollstennis och den önskan fick jag igenom :D Tredje gången gilt för mig och Olle.


Vi startade träningen med att jogga två varv och spana på min snygga bil ;)

Men alla gillade audin bredvid och det var Emmas. haha.

Huvudsaken är att jag inte sviker min bil :D


Sen körde vi fotbollstennis.Mitt lag bestod av, Lina, My, Olinda och jag. Resten var i det andra laget såklart. Första omgången började vi och Lina servade så vi ledde med typ 7-0 men matchen slutade nog 11-9 till oss. Nästa gång var det jämt men då vann det andra. Vi bad om en sista omgång. Olle och jag var tvungna att göra historia i Hardeberga. Det var spännande på slutet och vi lyckades vinna. Olle och jag har alltid varit samma lag. Vi har kämpat och aldrig svikit varandra genom att byta lag. Och nu vann vi änligen, och lyckliga blev vi :D Hahah fast det inte var världens bästa lir men kul hade vi :D


Sen skulle vi löpa lite, vi var samma lag.

Vi börja från halva plan, skulle springa med armarna utsträckta och hålla i en boll, kuta fram till målet, kasta upp bollen och nicka i ribban, fortfarande med utsträckta armar. Dem som inte klarade det på första försöket skulle hålla på tills dem klara det :) Där vann vi. Sen skulle hela gänget springa dit, en skulle nicka, sen skulle alla springa tillbaka och dit igen, nu var det näste kvinna som skulle nicka osv till alla fyra gjort det. Tyvärr förlorade vi här men det var jobbigt och roligt :)


Sen var det dags för lir och vi körde siste kvinna står. Det var precis som att Rickard läst mina tankar. ira ville jag ju så gärna så vi skiftades om att stå så det var skitroligt. Dock jävligt jobbigt. Men många mål blev det för båda lagen och då är det roligt om man kör på detta viset :) Under pauserna så skulle vi göra armhävningar och situps, 20 st armhävningar i ena pausen och 20 st situps i andra pausen :)  Armhävningarna var nog värst, efter att löpt med utsträckta armar så mycket så tog det emot.


Tillsist så gjorde vi 1-5 och sen 5-1. 1 armhävning 1 situps 1 upphopp, osv till 5. Sen började vi med fem och gick ner till 1. Sen var det slut och alla kämpa riktigt bra idag.


Men den stora frågan vi alla ställdes oss idag var,

VAR FAN ÄR ALLA?!?!

Vill ingen lira boll längre?!

Det är nästan samma folk på träningarna och det tråkiga är att, hade alla kommit och tränat hade vi varit ett grymt lag. Rickard har bra och roliga övningar och lägger in kondition i övningar som är roliga. Så min undran är vad som är fel?! Jag själv börjar lessna på att vara så lite folk. Men det är sjukt roligt på träningarna ändå men det är synd. Jag hoppas fler dycker upp. Vi behöver alla för att undvika spela division 4 nästa år. Och jag är en som antagligen lämnar om vi gör det, tyvärr. Kom och lira med oss och har svinroligt :D Vi som är där skrattar och trivs som fisken i vattnet :) Vi kan inte trilla ner i 4an. Vi har hållt oss i 3 år nu och vi vill väl spela ett fjärde år!? :D

Av Emma - 23 september 2010 17:34

Är så sjukt sugen på att lira boll idag :D

Vill spela ute och köra skottövningar.

Nu är det tråkigt att stå i mål.

Vill så gärna lira boll och skotta som fan :D


Nu har jag varit nere vid skolan och skjutit på Niklas.

Hann med 100 situps med boll, dubbelt så jobbigt än vad vanliga är.

Ska försöka göra 200 på träningen sen så har jag gjort 300 idag med :)

Armhävningarna hoppar jag, dem är så jävla jobbiga, haha :D


Har dessutom hunnit äta med, kyckling, wookade grönsaker och nudlar.

Mumma, nu väntar jag bara på att klockan ska bli tjugo i 7 sen drar jag, nice :D

Av Emma - 23 september 2010 09:50

Fan vad vädret är uuunerbart :D

Är riktigt peppad på att träna idag.

Ska bli så naaajs och jag hoppas där kommer många idag.

För idag finns där inget att klaga på :D


Jag hade det trevligt hos Elin.

Bara att jag fick ligga i extrasängen. fy fan vad obekväm.

Tänker inte sova i den igen, hellre sover jag på golvet. haha :D

Och Filippa är bara såå söt.

Jag vill ta med henne hem varje gång jag är där, haha :D:D:D


Nu ska jag gå och äta bullar.

Köpte bullar hem till min sjuka lillebror och systerson <3

nu blire maaud :D

Ovido - Quiz & Flashcards