Alla inlägg den 8 december 2010

Av Emma - 8 december 2010 21:35

Nu ikväll har jag varit på möte i Hardeberga.

Jag åkte dit för att berätta att jag inte tänker spela med dom nästa år.

Det var jobbigt, jobbigare än vad jag trodde det skulle vara.

Jag har ändå spelat ihop med dom i 4 år, jag har utvecklats enormt.

Fått så många roliga minnen med dom och det har varit mitt liv i 4 år.

Tänk att jag kört vägen till Hardeberga 2-3 gånger i veckan i 4 år, och nu ska jag inte göra det mer. Allt kommer vara en stor omställning. Jag kommer sakna alla tjejer något enormt mycket, bättre stämning i ett lag finns inte. Jag gillar att alla hjälps åt att bättra på stämningen och alla har verkligen så otroligt kul när vi ses.


Jag kommer då spela i Lunds BK nästa år.

Dom trilla ur tvåan iår, men jag hoppas dom kommer upp i tvåan igen.

Ja jag hoppas ju först av allt att jag tar platsen i trean,

finns två målvakter till vilket är roligt.

Men jag ska kämpa för platsen i 3an och hjälpa lund upp i tvåan igen!!


Men jag tackar för mig i Hardeberga, jag har gjort mitt där vilket har varit en rolig resa. Första året i Hardeberga vann vi division 4, Vi var obesegrade tills sista matchen då serien redan var klar men vi förlora med 2-0 mot Löberöd. Anderberg kom i kostym och tofflor, en vacker syn hahah :) Sen har vi växjöcupen som vi vann samma år, sandbycupen som också gick bra det året. Förra året så blev vi fyra i 3an, hade vi vunnit sista matchen hade vi fått kvala till 2an istället fick Lunds BK göra det. Början på detta året blev vi trea i Köpingebro. Detta året har annars varit väldigt kämpigt, jag var skadad dom första matcherna, en otrolig förkylning i flera matcher också. Vi byta tränare mitt i säsongen. Mycket slit för att få ihop lag.Vi fick kvala för att få stanna kvar i trea vilket vi gjorde med.


Men jag tackar tjejerna för 4 fina år.

Jag önskar er lycka till och förhoppningsvis ses vi i serien nästa år.

<3

Av Emma - 8 december 2010 17:44

Dagen svar:


Jag har måånga ögonblick som jag gillar.

Typ bästa målvakt i msk cupen, serieseger 2007,

körkort och allt möjligt.

Men dom två bästa är när min systerson kom till världen,

men snart får jag ett till, när min brorsdotter kommer till världen!!!

iiiiihhhh!!!!


Men det jag kommer så väl ihåg är växjöcupen 2007.

Fyfan vilken underbar dag, skratt, hårt jobb, lång dag, ont överallt och Mcdonalds. Vi kämpa och slet som djur. Vi vann gruppen tror jag, tog oss vidare till kvartsfinal, ställde upp 3 anfallare/mittfältare och 3 backar hahah, det var vinna eller förlora, vi fick in 1-0 på Husie och fyfan vad spännande det var. Semifinalen mötte vi Växjö och där gick det till förlängning tills det bara var två spelare av varje lag kvar, växjö hade två utespelare, jag var inne med någon tills det bara var lite tid kvar så kommer dom två mot mig, istället för att hon spelat sidan om mig så går hon själv och det snurrar hundra tankar i mitt huvud och jag vet inte vad jag ska göra, helt plötsligt dyker jag ner framför henne och får med mig bollen. Jag hamna i något chocktillstånd och bara börja kuta mot deras mål, men spelar Malin så hon fick göra målet. GISSA OM DET VAR UNDERBART?!?! Finalen var den mest ospännande match vi spela, vi mötte backarna och vann med 3-0. Och sen blev det Mcdonalds efteråt, fyfaaan vad jag hade ont men hur glad som helst!! Ett underbart ögonblick, kanske mer som en underbar dag haha :p


Det har nog varit min längsta dag i mitt liv, tror vi mamma och jag åkte med anderberg vod 6-7 på morgonen, var hemma runt 2 på natten, haha helt sjukt.


En oförglömlig dag, helt klart!!

Av Emma - 8 december 2010 17:44

Dagen svar:


Jag har måånga ögonblick som jag gillar.

Typ bästa målvakt i msk cupen, serieseger 2007,

körkort och allt möjligt.

Men dom två bästa är när min systerson kom till världen,

men snart får jag ett till, när min brorsdotter kommer till världen!!!

iiiiihhhh!!!!


Men det jag kommer så väl ihåg är växjöcupen 2007.

Fyfan vilken underbar dag, skratt, hårt jobb, lång dag, ont överallt och Mc donalds. Vi kämpa och slet som djur. Vi vann gruppen tror jag, tog oss vidare till kvartsfinal, ställde upp 3 anfallare/mittfältare och 3 backar hahah, det var vinna eller förlora, vi fick in 1-0 på Husie och fyfan vad spännande det var. Semifinalen mötte vi Växjö och där gick det till förlängning tills det bara var två spelare av varje lag kvar, växjö hade två utespelare, jag var inne med någon tills det bara var lite tid kvar så kommer dom två mot mig, istället för att hon spelat sidan om mig så går hon själv och det snurrar hundra tankar i mitt huvud och jag vet inte vad jag ska göra, helt plötsligt dyker jag ner framför henne och får med mig bollen. Jag hamna i något chocktillstånd och bara börja kuta mot deras mål, men spelar Malin så hon fick göra målet. GISSA OM DET VAR UNDERBART?!?! Finalen var den mest ospännande match vi spela, vi mötte backarna och vann med 3-0. Och sen blev det Mcdonalds efteråt, fyfaaan vad jag hade ont men hur glad som helst!! Ett underbart ögonblick, kanske mer som en underbar dag haha :p


Det har nog varit min längsta dag i mitt liv, tror vi mamma och jag åkte med anderberg vod 6-7 på morgonen, var hemma runt 2 på natten, haha helt sjukt.


En oförglömlig dag, helt klart!!

Lilla jag!


Välkommern till min kära blogg! Jag skriver om allt mellan himmel och jord! :)

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Fråga mig

12 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards