Alla inlägg den 10 april 2010

:'(

Av Emma - 10 april 2010 15:44

fy alltså, träffade Matilda vid 10 tiden idag och hon mjuka upp mina muskler i ryggen, speciellt där jag har ont. Sen knäckte hon ryggen eller vad man ska säga, räta ut ryggraden och det var otroligt skönt.


Sedan kom jag till match och byta om och börja jogga. Det kändes lite grann men tror det var fläsket runt omkring som hoppa så det gjorde ont. Men sen börja min tränare slå bollar på mig för att börja varma upp ryggen och FAN vad ont det gjorde, slutade med att han fick knappt nudda bollen men det gjorde sjukt ont ändå. Så vi sluta med uppvärmingen och jag hade verkligen ingen lust men kände att jag fick försöka ändå. Sa till backlinjen att dom fick ta bort alla bollar, inte spela hem och skulle det hända att dom behövde så fick dom slå en snäll boll, ytterbackarna fick bredda så jag slapp utsparkarna och utkasten. Sunken fick ta insparkarna.


När matchen börja så gick det väl någon minut innan någon slår en pass till sunken när hon inte var med så kommer en tjej fri med mig, jag funderar på vad jag ska göra, stå kvar eller rusa ut. Vilket är bäst för ryggen? jag stod kvar såklart (hade jag varit bra i ryggen så hade nog felpassen aldrig hänt, för då hade dem kunnat slå hem den direkt till mig. Skulle felpassen blivit ändå så hade jag självklart rusat ut och tatt bollen). Men så försöker anfallaren slå en tunnel och så smäller jag ihop benen och trillar snätt bakåt och får ryggen fel och jag börjar storböla för fy fan vad ont det gjorde. Sedan blev det nog ett skott till som jag kommer ut och plockar och då gör tyvärr inte ytterbackarna som jag bett dem om, att bredda så jag kan rulla bollen. Men jag hör sunken säga att jag kan lägga ner bollen så skjuter hon upp den men sunken hade en spelare vid sig så jag fick skjuta en utspark och jag börja böla ännu mer. Tillslut stod jag och grät som en liten 2 åring och ville gå av.


I ett annat anfall så blev det mål och fy vad pinsamt det var, men jag kunde inte kasta mig i luften för ryggen tog emot. Och då fick jag nog och gick av planen storlipandes. Detta hände väl under en kvart tjugo min tror jag. Men vi hade också hunnit göra mål så när jag gick av stod det 1-1.


Har jag fortfarande ont tills nästa helg så tänker jag inte ens pröva. Vill abslout inte ha så ont igen. Men hörde att matchen slutade 2-3, alltså förlust.

Förlåt för att jag inte kunde stå hela matchen och att min rygg inte är bra :(

jag tror vi hade gått där ifrån med en vinst annars eller iaf lika. För jag hade inte släppt in det skitmålet annars. Men Emma var duktigt i mål :)


Av Emma - 10 april 2010 08:38

Får börja med att gratulera min älskade systerson Tim på 7 års dagen :D

Grattis Grattis Grattis Grattis Grattis Grattis Grattis Grattis Grattis


  Bild från i somras :D


Vad händer för er idag då?

Själv ska jag försöka spela en match med min dåliga rygg :(

Ovido - Quiz & Flashcards