Alla inlägg den 19 september 2012

Av Emma - 19 september 2012 21:37

Har bäddat ner mig i sängen nu och ska sova, hade hoppats på att det skulle vara bättre idag men icke :( känns som att det inte blir någon fotboll imorgon heller, bläää!

och nej, jag har inte kakor i sängen haha, bara för bilden :)

Av Emma - 19 september 2012 19:00

Nu känner jag att jag vill bolla lite med er.

Är man mindre självständig för att man bor hemma som 21 åring än om man flyttar hemifrån som 18 åring?

Blev lite lack på en person som tyckte jag gled på silverfat som bodde hemma, kunde inte ta eget ansvar och ta hand om mig själv. Och ja, jag tycker inte att jag glider på silverfat för att jag bor hemma?! Jag betalar för mig och jag hjälper till hemma (nu kommer mamma och pappa påpeka detta för det är säkert inte tillräckligt i deras ögon haha..) Men jag tar väl ändå ett ansvar över mig själv, och jag tar hand om mig själv. Förstår nog inte riktigt vad personen egentligen ville få ut av det mer än att tycka att den var bättre än mig. Är jag sämre än personen för att jag flyttar senare än den? Är det tävling om vem som flyttar först hemifrån?


Min personliga åsikt är att jag bor hellre hemma som 21 åring och väntar tills jag får fast (vilket jag fått nu) än att flytta som 18 åring, söka jobb och senare få timanställning (personens fall).


Vad tycker ni?!

Ovido - Quiz & Flashcards