Alla inlägg under februari 2011

Av Emma - 25 februari 2011 23:32

Idag har jag haft kvalitetstid med min systerson.

Hela morgonen spela vi Nitendo, efter att jag varit och handlat spela vi Yatzy 3 gånger, sen börja vi göra figurer med fönsterfärg, sen spela vi yatzy en gång till. Och till sist spela vi flera omgångar nitendo igen. Skojigt :D Imorgon ska vi spela Uno, jag ville ha skippo men det fanns inte, skit :(


Nu ska jag försöka sova.

Har ett väldigt stort problem nu, vet ni vad det är?!

Jo, jag kan knappt svälja min egna saliv, så tjock och ont har jag i min hals.

Vet ni hur jävla illa det är?! Nej klart det inte är illa, finns dom som har det en miljon gånger värre. Det är fel att klaga egentligen men nu klagar jag (igen) :(


Godnatt

Av Emma - 25 februari 2011 21:00

Tjaaa!!!

Nu ska jag färga mitt hår.

Vet ni vad?! Min hals blir inte bättre, bara värre :(

Kan någon byta min hals så att jag kan få en frisk tills vidare?

Av Emma - 25 februari 2011 09:57

Hej hej hallå.

Hur är läget med er?!

För mig är det väldigt kasst.

Vakna av att jag knappt kunde andas imorse.

Jag hade tydligen börjat andas med munnen öppen för min nästa hade täppt igen, det resulterade i att min hals var så torr och gjorde ont att jag knappt fick luft :s Helt sinnes. Jag hoppades att det skulle vara bättre idag, vilket det verkligen inte är :( Har huvudvärk, täppt i näsan och ont i halsen. inget verkar hjälpa heller. Vet inte hur många koppar tee jag dricker om dagen, vilar och kränger halstabletter. Men det är väl bara att acceptera att det är min tur att vara sjuk. Min kära systerson börjar iaf bli lite piggare, igår skoja vi, lekte med bilar och spelade Nitendo 68 (ja vi har wii men nitendo 68 är mycket roligare) eller heter det 69?! :s ahahha men iaf. :D


Kom att tänka på en rolig match just,

En gång när vi mötte LB07 hade jag varit iväg HELA dagen och spelat fotboll med skolan. Min tränare och pappa körde upp och hämta mig (det var nog 40 mil tur och retur) för att jag skulle hinna till matchen. När jag kommer är det cirka 20 min till start, jag står i kiosken och ska ha två korvar. Springer in på planen med korvarna, kränger upp och sen var matchen igång. I första halvlek blir jag sparkad i Huvudet, på halsen faktiskt. Jag hade ont och var ledsen och domarjäveln tvingar mig av planen för att jag tog upp tiden hahaha men jag reste mig och matchen var igång, stod med en ispåse under tiden spelet var på andra halvan. I andra halvlek så leder vi med 3-2 och det är cirka 10 min kvar så får jag en sån jääävla lårkaka av någon så pappa kommer inspringandes (han var målvaktstränare och sjuknisse ibland). Han linda mitt lår och jag fick nog ispåse imellan med. Men enivis som jag var skulle jag stå dom sista minuterna med ett haltande ben, HAHAH. och fyfan vad dom pressade. Men när domaren blåser av så är det en stor klump i magen som försvinner, vi hade vunnit mot serieledarna. Det var en sån härlig kämparglöd från allas sida och det var så härligt :D


Och det jag minns så väl var deras tränare. HAHAHA. Han stod och sparkade i stängslet och var så jävla otrevlig efteråt hahaha :D


Men Godmorgon på er iaf :)

Av Emma - 24 februari 2011 21:08

Jag kollar på lyxfällan.

Hur jävla dumma är dom som är med nu?!

Blir så irriterad hur man kan resonera så.

Mannens styvpappa står på ett lån för 100 tusen kr, enlig frun ''lånar'' dom bara  styvpappas namn för det är ju bara deras lån. Dom inser ju inte att Pappan hamnar i skiten om dom inte betalar. Korkat!!!


Vad har annars hänt idag då?!

Jag hämtade Mamma innan, min kära bil var ju stendöd igår så lät den stå och ladda idag så mamma lämna sin bil hemma, snällt av henne :) Annars har jag kollat på tv heeela kvällen. Jag längtar tills jag får börja jobba, längtar tills den 9 Mars för då vet dom förhoppningsvis när jobbet drar igång för alla oss nya :)

Av Emma - 24 februari 2011 09:26

Kul att ingen jävel gav mig några bloggtips.

Tack så jävla mycket liksom ...

häähä.


Inatt har varit första natten sedan jag åkte till stockholm och kom hem drärifrån som jag har kunnat sova flera timmar i sträck. :D Har endast vaknat en gång och det var när mamma väckte mig klockan 5 imorse och fråga om jag kunde gå in och lägga mig hos Tim så han inte var ensam om han skulle vakna. Stackars lilla påg blir ju aldrig frisk. Idag ska han klippas, han har blivit så himla långhårig, haha den lilla sötnosen :)


Men iaf, sen undra mamma varför jag sov vid fotändan med huvudet. Jo för igår tänkte jag att om jag vänder mig om och lägger mig på alla mina limegröna prydnadskuddar så kanske jag sover fler timmar, och visst gjorde jag det. Idag är jag inte ett dugg trött och det är så himla skönt :)


Solen lyser ute, så härligt. Kunde bli plusgrader så den förbaskade snö kan smälta bort.  Är riktigt trött på det nu.. Och min halsont blir bara värre, huvudvärken har äntligen släppt men min hals vill inte bli bättre. Häller i mig tee men det gör så ont att svälja :(


Vad händer för er idag då?! :)

Av Emma - 23 februari 2011 22:18

Jag är en riktig bloggnörd och nu har jag feteproblem :O

Ingen jävel uppdaterar, tips på bra bloggar?!


Jag följer:

Tyra , Kenza, Kissie, Paow, Dessie Isabelles, Hugo Rosas, Classe, Blondinbella och Foki. Alltså en jääävla blandning. Det är väl dom ''stora bloggarna''. Amir gaybloggen behöver ni inte tipsa om, inte Rosanna eller Jackie heller. Samt alla paradise deltagarna!! Inte nemo och Jockieboi heller om dom fortfarande bloggar!!


Dom mindra är (mina vänner):

Sunken, Fetto, Sunkass, Hilles, Saras, Emelie och Ellens (sjuukt rolig, Ellens mamma spelar i mitt förra fotbollslag, hon skriver precis som om det vore Ellen själv som skrev. Det är så jääävla roligt eftersom Ellen är en söt liten plutt som man bara älskar)


Läser många fler ''mindre bloggare'' som jag halkar in på varje dag, en riktig bloggnörd med andra ord :D:D


UPPDATERA MEEER (pik till mina vänner) ;)

MEN TIPS PÅ BLOGGARE UTÖVER DESSA TACK!!!!







Av Emma - 23 februari 2011 19:13

Inatt hade jag en väldigt märklig och konstig dröm.

För er som inte vet så har en lärare från min gymnasietid gått bort. Jag hade honom i traktorkörning och odling av grönsaker (vad jag kommer ihåg nu). Han var underbar, aldrig sura miner och han skratta alltid. Jag hade så himla kul ihop med honom, och jag skojade alltid med honom att Pernilla som gick i min klass, att hon ville gå på dejt med honom. Pernilla var skitsur och Nisse var med på allt, haha :D


Men inatt drömde jag om att jag var tillbaka på skolan, jag träffade Nisse där. Alla minnen spelades upp precis som om det var en vanlig skoldag, bara det att under dom 3 åren så trycktes alla minnen ihop på en dag. Det var underbart och jag ville inte vakna upp ur drömmen. Just nu saknar jag verkligen honom, jag går och tänker på alla roliga kommentarer han sa, eller vilka konstiga ord han använde. Det är som dom säger, man märker inte vad man hade förän det är förlorat. Och just nu känns det så, skulle jag besöka skolan och Nisse inte var där, så skulle Hvilan inte vara sig likt. Vilket det aldrig kommer bli längre. Nisse gick aldrig, han cykla alltid på sin John Deere cykel. Hans blåa overall och hans pipiga röst. Åh.


Hoppas du har det bättre där du är, Du lämna ett stort hål efter dig.

<3


Av Emma - 23 februari 2011 15:11

Känns som att mitt huvud sprängs snart :(

Skiiit.


En gammal klasskamrats pappa var här innan och byta vår kran på toaletten. Var kul att se honom igen efter alla dessa år. :) Nu har vi iaf en fullt fungerande kran, den andra funka med men den läckte vilket inte var så bra .


Har bäddat ner mig i soffan och bara halvslumrar, väntar på att huvudvärken ska försvinna samt min halsont. Men det vill inte som jag vill ..


Imorgon skulle jag och lilleman kollat på Trassel men eftersom han inte alls är kry fick vi ringa och avboka, skulle egentligen gått idag men flytta det till imorgon som nu blev avbokat. Får se om vi hyr en film istället och har mysdag han och jag :)

Ovido - Quiz & Flashcards