Alla inlägg den 10 april 2012

Av Emma - 10 april 2012 20:48

Sådär, nu har jag funderat ut ett mål till min systers bröllop!

Ska försöka tappa 9 kg till, och gör jag detta så har jag tappat 20 kg på 1,5 år.

Ska minska 10 cm till runt höfterna, och gör jag detta så har jag minskat 27 cm på ett halvår.


Men skulle det vara så att jag inte går ner i vikt så är det inte hela världen. Det är bara en siffra, jag tycker det är vitkigare att tappa cm för det är det som syns, inte siffran på vågen :)


På måndag börjar mina två hårda veckor så får vi se vad som har hänt efter dom två veckorna :)

Ska försöka föra mat och träningsdagbok så min blogg kommer nog bli tråkig för er som inte gillar träning :)


Nu ska jag kasta mig i sängen, godnatt på er :)

Pusss

Av Emma - 10 april 2012 19:40

Jag blev så taggad över att börja träna som fan igen när jag såg ''Älskling du har blivit en tjockis'' igår. Snubben där gick ner 18,6 kg (tror jag det var) på 7 veckor genom att äta lchf och träna intervallträning.


När jag körde lchf förra året så tappa jag lite mer än 8 kg på 3 veckor och det var riktigt bra, och då träna jag inget! Nu har hela min familj gått med på att köra lchf stenhårt i 2 veckor och se vad för resultat vi kommer få. Jag tänker träna hårt som fan under dom två veckorna för att se vad för resultat jag kan få. Kommer inte köra någon styrketräning förutom med min egen kropp. Ska gå på så många pass som möjligt samt vara ute och gå/springa och köra stenhårt på fotbollen. Kommer ha 3 fotbollspass i veckan plus match.


Ska försöka komma iväg och skaka rumpa efter målvaktsträningen på måndagarna.

Tisdag: fotboll och ut och gå.

Onsdag: Pass på gymmet, box eller medel. Ut och gå eller springa på löpbandet på gymmet.

Torsdag: fotboll och ut och gå

Fredag: ut och gå

Lördag: medelpass och hänga i gymmet eller ut och gå

Söndag: ut och gå.


(Jag har match antingen lördag eller söndag, där matchen ligger kommer jag bara gå på morgonen om jag hinner)


Ska försöka hålla detta så bra som möjligt, kommer vara två jobbiga veckor men jag ska fan klara det.

Känner jag att detta är något för mig kommer jag köra på fram till min systers bröllop (eller sålänge jag orkar) Men tänker inte köra lchf stenhårt efter dessa två veckor för jag vill inte leva efter lchf. Detta ska bara få mig att tagga till ordentligt och hjälpa mig lite snabbare att nå mitt mål (har inget mål än men ska försöka komma på något). Har aldrig ätit mycket kolhydrater men just brödet på morgonen eller youghurt kommer jag börja äta sen igen :)



Av Emma - 10 april 2012 16:59

Hejhej hallå!

Idag är jag lite småirriterad.

Alla i hela byn vet vem som har förstört i byn, men dom fega jävlarna som har gjort det vågar inte erkänna.

Och det gör mig så jävla arg. Har man gjort skit för sig själv så får man stå för det. Men det är dom som kommer skämmas eftersom vi alla vet. Frågan är om dom vet att vi vet?


Annars på jobb har det varit bra.

Synd om dom som jobbat ute, jag har haft det bra i sopmaskinen.

Det är bra när det är blött ute för då slipper jag använda vatten så då är det bara att tuta och köra :)


Ikväll är det egentligen träning men min fina systerson blir 9 idag så han ska firas.

Så får hoppa träningen idag men när man ser vad det är för väder är det ingen jätteförlust hehe ;)

skämt och sido, jag älskar att träna och spela i regn, som målvakt är det bäst väder  (enligt mig).


Men denna lilla sötnosen blir stor kille idag :)

Han är för rolig med, när jag tog denna bilden sa jag till honom att nu gör vi en pussmun, men vad gör han då? Joo sätter fingret vid näsan och sabbar hela bilden hahaha. Men jag älskar honom ändå :)

 

Ovido - Quiz & Flashcards