Alla inlägg den 1 april 2012

Av Emma - 1 april 2012 20:02

Jag gör verkligen allt för att slippa röra på mig.

Har en så sjuk jävla jobbig träningsvärk. Jag stretcha endast i lördags efter träningen för att jag skulle kunna spela match på eftermiddagen utan att vara stel. Men det var typ vader och lite lår. HELA överkroppen har jag så jävla ont i, mest på höger sida för vi öva utkast. Fyfaan jag måste måste måste verkligen bli bättre på att stretcha!!


Imorgon blir det äntligen ett besök på gymmet!

Ska försöka ligga i ''hård träning'' fram till slutet av Juni då min syster gifter sig. Ska träna så mycket jag hinner och orkar. Men ska fortsätta med att ta det lugnt eftersom jag inte är helt frisk än. Det har varit jobbigt för kroppen att köra så intensivt med fotboll 3 dagar i rad när man legat pall död i 2 veckor. Men det är roligt så jag står ut, bara kroppen som ska få hänga med haha :)


Sugen på vaniljsås? :)

 

Av Emma - 1 april 2012 18:52

Halloj :)


är så jävla trött så drar bara lägret lite snabbt, vad som händer i Halmstad stannar i Halmstad!

Men det var träning och middag i fredags sen blev det lagom sent för min del att hoppa i säng. Vid elva somna jag men hade suttit och gäspat sedan halv sju haha.


Ställde klockan på 07 och gick upp och åt frukost, åt så jävla mycket så var proppmätt klockan 09 när vi skulle träna. Sen var det lunch kl 12 och jag var fortfarande mätt, tur var väl det för det var ingen höjdare till mat. Potatismos och köttfärslimpa eller nått. Så åt mos och grönsaker haha. Sen var det dags för match och vad vi förlora med skiver jag dock inte här haha. Men vi har lite anledningar till att det blev så, halva deras lag var division 2 spelare. Vi hade inte ''bästa lag'' och ingen avbytare i andra halvlek så det var kämpigt för alla. Sen var det vila och middag..


Efter det börja alla förfesta lite på rummen och alla som känner mig vet att jag inte är en spritmänniska så jag nöjde mig med en cider :) Hade lika roligt för det haha. Sen hamna herrar och damer nere i ett stort rum och där fick vi bara hänga någon timme för alla tog ner egen alkohol och det fick man tydligen inte så vid elva drog alla upp på rummet och lite senare drog vi ut. Vi splittrade gruppen eftersom alla inte kom in överallt så jag hängde med två damer och två herrer och dansa till kl 02 sen vid halv tre var jag hemma och skulle sova eftersom jag skulle köra hem. Tydligen så drog vissa damer på efterfest hos ''göteborgarna'' herrarnas motståndare som dom mötte tidigare på dagen.


Och vad som hände då orkar jag inte babbla upp med 07:15 kommer mina rumskamrater in och för ett jääävla väsen. Irriterad blev jag eftersom dom inte tog hänsnyn till att jag sov och skulle köra men nu är det bara att skratta åt det. Men då var jag nyvaken och så jävla trött. Gick och åt frukost vid halv åtta och sen packa jag mina grejer och satte mig i lobbyn och hängde till dom som jag skulle ha med mig i bilen var klara!


Stod på lite hemåt så var i Lund en timme senare och lämna Stina sen till Örtofta och lämna Sofie.

När jag kom hem så kom min bror och hans sambo med min brorsdotter. Alltså det lilla livet är bara för jävla underbar. Så himla go och söt är hon :) Mamma hade bakat äppelpaj så hon satt i mitt knä och käka vaniljsås och kladda ner sig själv och mig. Hoppa i duschen och sen stupa jag i säng vid två. Vakna vid fem tiden och sen somna jag om till halv sju.


Ska käka nu och försöka hålla mig vaken så jag förhoppningsvis kan somna ikväll :)

Som tur är är det bara 3 jobbdagar nästa vecka för åker till Stockholm på torsdag :)


Lite om helgen men orkar inte dra mer :)


Puss

Ovido - Quiz & Flashcards