Alla inlägg under november 2010

Av Emma - 9 november 2010 16:24

Jobbet idag hade jag jävligt rätt om i morse.

Kallt och jävligt.

Har stått i en skog och klippt tjocka grenar hela dagen.

Visst sånt ska också göras men det är sjukt tråkigt men fint blir det när Olle klippt med röjaren :) Sen grilla vi korv i skogen, mumsigt. :)


När jag slutat slockna jag i två timmar, vakna upp av att maten var klar. Lax och potatis. Egentligen är jag inget stort fan av lax men skolan har fått mig till att tycka det är okej gott. Fast pappas lax smaka inte alls som skolan för den var väldigt god :) Ikväll ska jag iväg och träna, pappa ska också med och kolla läget. Han vill nog också se hur klubbarna är som jag testar i, hähä. Men gör inte mig något iaf. Slipper jag gå själv i mörkret :)


Vi hörs kanske innan och efter träningen :)

Av Emma - 8 november 2010 20:18

Jag har inget speciellt att säg men känner att jag behöver blogga, haha. Nu har jag funderat lite och ska nog börja sattsa ännu mer på det jag tycker är roligt, träning. Jag mådde bättre när jag lira boll flera dagar i veckan och gick på gym. Tror jag ska skippa det dära gymet på badet och skriva in mig på friskis och svettis igen. Det var roligt där och inte lika dyrt. Frågan är bara hur jag ska prioritera allt. Men ska försöka spela så myckt boll nu i vinter och verkligen hitta ett lag/stanna kvar som jag kommer trivas i och hoppas att alla har samma inställning som jag. Men alla kan inte men jag vill lira i ett bra lag där jag kommer trivas. Och sen vill jag har gymet så jag kan dra dit varje dag efter jobb, varesig det är löpband, styrka eller gruppass.


Ska sova på saken men jag är trött på att ha denna dötid på kvällar då jag inte gör något. Jag vågar ju inte vara ute eftersom jag är så jävla mörkrädd. Vet inte hur jag ska lyckas på träningarna när jag testar i Lund, isch. Förra gången var ju pappa med, det kändes säkert. Ska kanske be någon följa mig till och från bilen?! haha mesigt, jag vet.


Men ni får ha det bra era sötnötar.

Och vill bara påminna er alla och Elin,

att jag saknar henne och vill träffa henne i veckan,

men allt går inte som man vill.

Av Emma - 8 november 2010 15:50

I lördags så fick jag världens ide om att vi skulle måla om i TVrummet. och min kära pojkvän var inte riktigt på min sida men jag fick min vilja igenom och börja tömma rummet. Sedan drog vi till Löderup och skulle köpa färg men dem stängde klockan 12 och vi var där vid 13-30 ungefär. Så det var bara till att köra vidare till Bo Olsson :) In om köpa färg, blev cappuccino färg. Sen drog vi hem och börja spakla igen hålen och sånt. Sedan måla vi alla lister vita, alla kanter i taken och två kanter i väggarna. Bara för att kunna få på den bruna färgen så snabbt som möjligt sen haha :p När spaklet var klart slipa fredrik och sen rolla han tak och väggar. Sen börja jag måla runt kanterna och listerna med den bruna färgen.


Sen gick jag och gjorde mat medans fredrik rolla 3 väggar :) Maten blev - kyckling i bitar med massa kryddor jag hitta på, slängde i grönsaker och wookade det. Kasta in klyftpotatis i ugen och pressade vitlök o cream fresch till sås. Gjorde även brunsås till min plutt :) Jävligt gott blev det iaf.


Fast nu kom jag på när jag skrivit allt att vi nog måla allt det bruna efter maten, så var det nog. hahah :D För jag gick inte och la mig förän halv 2 på natten. Skitsamma det blev målat :p Och jag blev jävligt glad att jag fick in en bild med :D

Såhär blev det efteråt. Fick inte in bilden på hur det såg ut före. Men det var en äcklig gulvit färg. ich! 


Av Emma - 8 november 2010 14:02

Eller iaf nästan.

I fredags sprang ett rådjur rakt in i sidan på Fredriks bil, och gissa om jag blev livrädd och skrek så att mitt tuggummi flög ur munnen?! jadå. Men som tur var tog varken bilen eller rådjuret skada men jävligt läskigt var det och vad stora dem är. Sen undertiden Fredrik tvärnita så sprang den längs bilen precis som att den ville springa över vägen men sen vände den och skutta in i skogen igen. sjukt! Kunde gått jäävligt illa om den kommit några sekunder tidigare.


Senare på kvällen körde vi och köpte kinamat.

Och gud så himla gott det var,

Jättelängesen jag åt det.

Biff med bambuskott och friterad kyckling åt vi.

namnam.

Sen somna jag sött i soffan :)

Av Emma - 7 november 2010 22:57

Berättar om min helg imorgon, i olika delar istället för ett långt inlägg. Malmö tog SM-guld och det gjorde min dag och resten av året. så jäävla härligt. Nu ska jag sova, godnatt

NU

Av Emma - 5 november 2010 14:29

Nu drar jag till min kära.

Vi hörs i Löderup.

Puss

Av Emma - 4 november 2010 18:58

Idag har jag varit grym. Har satt ner plintar i gropar för att bygga något slags staket eller nått så att bilarna ska parkera mot det. Så jag tog hand om plintarna, satte ner och drog upp dem ifall de var för höga eller låga. Coolt, dem andra gubbsen la i jord/grus runt och grävde och lite sånt. hähä jag tycker jag är duktig och stark :D


Nu ikväll har jag varit på banken, lämnat papper och väntar på mina pengar som jag gärna vill ha tillbaka snart. Sen har vi gått rundor i the big city eftersom dem har någon Halloweenkväll och har öppet längre. Vi var inne på leksaksaffären och kolla efter presenter till tims två kalas som han ska på i helgen. Jag hitta fräsiga Halloween naglar som jag ska använda något år när jag blir bjuden på Halloweenfest haha xD 20 spän, helt okej :p


Så nu väntar jag på att klockan ska bli 19.30 så att PH kan börja och att jag kan få sova efter det. Härligt, är duktigt trött. Fick en härlig nyhet från Olle innan idag. Jag ska ju städa efter sandbycupen på söndag och tiden blev framflyttad till 18-20 istället för 20-22 eller 23. Det gillas med tanke på att min klocka ringer 05:30 dagen efter :)


Nu har jag babblat färdigt, ska bara berätta att jag åt hemmabakad pizza innan, och det var himla smarrigt.


Godnatt

Av Emma - 3 november 2010 22:50

Nä såklart hade jag ingen tur.

Fattades två eller tre gånger ett nummer till vinst.

Men jag har väl tur i kärlek istället.

Men ibland hade det varit roligt att vinna även om kärleken går bra.


Nu ska jag sova, är himlans trött

puss era sötnötar :)

Ovido - Quiz & Flashcards