Alla inlägg den 10 november 2010

Av Emma - 10 november 2010 22:38

Idag var det dags för första uteträningen med den nya tränaren från Lunds SK, Claudio :) Träningen var rolig men tyvärr var vi bara 7 från HBk och 6 st från Lunds SK som är roligt såklart. Men undra var alla HBK:are tar vägen. Stina, Malin, olle, Lina, Pilan, Camilla och jag var dem tappra kämparna :)


Vi började med en annorlunda uppvärming som var mycket roligare än att bara löpa rundor. Den är rätt svår att beskriva men ska försöka, 2 koner som var en bra bit ifrån varandra, i mitten var där 2 koner som var kanske 1,5-2 meter ifrån varandra. En kvinna vid varje kon. De två som stod vid ytterkonerna jogga in till mitten och ut igen, två rundor. De som stod i mitten körde pass, volly, lår - volly och nick. Man bytade när man joggat två rundor. Vi ytterkonerna körde vi, höga knä, spark i gumpen, sidled och indianhopp. :)


Sedan spela vi 7 manna, sjukt längesen:)  I mitt lag så var vi 6 st och 7 i det andra. Det var jag, Stina och Olle. Två nya tjejer, Caroline och Teckla (antar att det stavas så!?) Inget skönlir men det var roligt :) spela 3 matcher, sista matchen spela jag ute i mitt lag för Lunds SK hade en målvakt med sig :)


Nerjoggning och stretching.

Tjejerna från Lunds SK var duktiga och väldigt trevliga :D


Nu ska jag äta min rostade mackor och sen sova.

Pöss


Av Emma - 10 november 2010 17:54

Träningen igår gick bra.

Vi var tre målvakter som hade målvaktsträning.

Helt okej övningar.

han vill köra mycket ben som jag vill kasta mig haha.

Men det roliga kommer väl sen hoppas jag :)


Annars så spela vi efter det, gjorde en hel del snygga räddningar och fick beröm av målvaktstränaren för dem. Vilket ger en positiv effekt på mig :D Laget är väldigt bra så det är roligt :)


Har jobbat och sovit och ska käka mat nu.

Sen blir det iväg till Dalby för träning med HBK.

skojigt :D:D

Ovido - Quiz & Flashcards