Alla inlägg den 26 november 2010

Av Emma - 26 november 2010 21:36

Storbritannien:
1. Att dö i parlamentsbyggnaderna är olagligt.
2. Att sätta ett frimärke med monarkens anlete på upp-och-ned är landsförräderi.
3. Kvinnor får inte vara barbröstade i Liverpool, förutom om de arbetar i affärer som säljer tropiska fiskar.
4. Att äta "mince pie" på juldagen är förbjudet.
5. I Skottland är det en rättighet att knacka på och få låna toaletten överallt.
6. Gravida kvinnor har rätt att kissa var som helst, inklusive i polismäns hjälmar.
7. Om en död val hittas längs brittisk kust tillfallet huvudet kungen och stjärten drottningen.
8. Skatteverket har rätt att bli informerat om saker den skattskyldige vill hålla hemliga, men har inte rätt till uppgifter som medborgaren gärna delar med sig av.
9. Det är olagligt att ha rustning på sig i Londonparlamentet.
10. I York är det fritt fram att mörda skottar som är beväpnade med pil och båge.

Världen:
1. I USA-delstaten Ohio är det olagligt att göra en fisk berusad.
2. I Indonesien bestraffas onani med halshuggning.
3. Manliga läkare får i Bahrain bara undersöka kvinnliga patienters könsdelar genom att studera dem via en spegel.
4. I Schweiz får män inte stå upp och kissa efter klockan 22.
5. I Alabama får man inte ha ögonbindel när man kör bil.
6. I Florida ska ogifta kvinnor som hoppar fallskärm på söndagar bestraffas med fängelse.
7. Kvinnor i Vermont får inte ha löständer utan skriftligt tillstånd från sina makar.
8. I Milano måste man alltid le, förutom vid begravningar och på sjukhus.
9. Det finns ingen minimiålder för att idka sexuellt umgänge i Japan.
10. I Frankrike är det olagligt att döpa grisar till Napoleon.


hahaha jag dör alltså, vad är det här?!

(och ja, jag vet att där finns vissa som är med i det andra inlägget med)

Av Emma - 26 november 2010 21:18

Hitta denna laglistan på någon blogg jag aldrig varit på förr.

Men läs dem och se hur jävla sjuka lagar det finns. hahaha


# I USA-delstaten Ohio är det olagligt att göra en fisk berusad.

# I Florida ska ogifta kvinnor som hoppar fallskärm på söndagar bestraffas med fängelse.

# I Indonesien bestraffas onani med halshuggning.

# I Skottland är det en rättighet att knacka på och få låna toaletten överallt.

# I Libanon får män ha sex med djur, men det måste vara djur av kvinnligt kön. Att ha sex med djur av manligt kön bestraffas med döden.

# I Hongkong får en bedragen fru lagligen döda sin otrogne man, men endast med sina bara händer. Mannens älskarinna får dock dödas på vilket sätt som behagas..

# Cali, Colombia, får kvinnan endast ha sex med sin äkta man. Första gången de ska ha sex så måste kvinnans mamma vara i rummet och bevittna akten.

# I Liverpool, England får kvinnliga säljare arbeta med bar överkropp — men endast i affärer för exotisk fisk


Jag undrar, vad fan är detta för sjuka lagar?!

Varför ens ha en lag på att man inte får göra en fisk berusad?!

Gör någon ens en fisk berusad?!

Och vem fan vill ha sin mamma i rummet första gången man pökar?!

Och att män får pöka med kvinliga djur?!

hahaha så jävla sjuka lagar :s

Av Emma - 26 november 2010 19:37

Ikväll har jag tänt två ljus,

ett för morfar och ett för farfar.

Jag saknar och älskar er <3

Av Emma - 26 november 2010 18:20

Jag är så jävla trött att jag knappt kan hålla ögonen öppna. Väldigt lite sömn har jag fått vilket jag absolut inte är van vid. Ingen sömn under dagen igår, sovit 6 timmar inatt och ingen sömn under denna dag i heller. fyfan säger jag bara. Klockan ringer vid 6 imorgon så jag kan snoza ett tag sen bli hämtad vid 07:20 i Snogeröd, en heldag i växjö. Förhoppningsvis spelar vi vår sista match klockan 21:00 och det är då finalen går! Visst ska vi vara med där?! :) Sen ringer klockan 04:30 på söndagsmorgonen om det är okej väder för en tur till Ullared. Jag ska sova så fort jag kan imorgon, resan upp, mellan matcherna och resan hem. lika dant till Ullared, resan upp och hem. Sjukt tråkig är jag, men sömn behöver jag för att fungera. :)


Nu ska jag gå och koka pasta, ska ha kycklingsallad med pasta, sallad och vinäger med mig imorgon. Himla mumsigt :)

Ovido - Quiz & Flashcards