Alla inlägg under maj 2010

Av Emma - 20 maj 2010 08:24

Usch och fy alltså :(

Ska jag aldrig bli frisk?

Tror inte det blir någon träning idag för min del.


Igår var jag ute och höll på med min rabatt, så idag ska jag köpa hem mer jord, blommor och väv så jag kan göra klart det sista nu någon dag :D Lägger in bild ikväll på hur den ser ut.


Nu ska jag köra till stan och köpa potatissallad som jag kan ha till praktiken :D

Vi hörs gott folk!

Av Emma - 19 maj 2010 09:15

Godmorgon på er, sovit gott?


Själv har jag en jävla huvudverk, hosta och förkylning.

Usch och fy :(


Idag är det begravning, inget kul alls :(

Hoppas vädret håller i sig.



Men vi hörs ikväll eller imorgon.

Av Emma - 18 maj 2010 22:53

Jaha gott folk.

Har inte blivit någon bloggning idag.

Har varit på praktiken sen kom jag hem, käka och sen gick jag ut.

Hade match idag men kunde inte vara med pga att jag är sjuk :(


Men har varit ute och pillat lite i min rabatt, så nu är den klar med all sten.

Visar imorgon.


Nu ska jag sova, kommer bli en jobbig dag imorgon



Du kommer alltid att finnas i mina tankar <3

Av Emma - 17 maj 2010 23:07

Gissa en gång vad jag har gjort?

Jo alla vet säkert vad hamsterpaj är, hahaha.

Jag har nördat sönder alla spela där, eller inte alla men en del.

Haha vilket liv jag har xD


Nu ska jag hoppa i säng, godnatt

Av Emma - 17 maj 2010 18:43

 

Av Emma - 16 maj 2010 19:59

Bli medlem på Gratisbio.se

En riktigt bra sida att tjäna ihop presentkort på.

Det ända du behöver göra är att samla poäng vilket är otroligt lätt.

Jag är medlem och det är sjukt enkelt.


Bli medlem idag och börja samla poäng :D

Av Emma - 16 maj 2010 15:46

Nu kommer det efterlängtade inlägget om Holland.


Måndag:

Vi samlades i skolan 06:00. Skittrött men kämpade med att skrika Holland och vara lycklig, haha. Torre såg lagom pigg ut, hon hade kört från Ystad på morgonen. Pernilla stod halvnaken när jag höll på att slå in hennes dörr. hahahaha. Håkan lärare var söt :D Vi åkte typ tio över 6 och alla var helt uppspelta. Vi var som sagt 9 från klassen av 20 st och en lärare. Vi åkte till Danmark sen tog vi båken över till Puttgard eller vad det heter. Stanna till på Bordershop och handla ett flak cider kvar över 9 haha. När vi kommer ut öppnar vi flaket och häller i oss cider. Sen åker vi och jag köper korv och pommes för typ 60 kr, jävligt dyrt. Vi kissar på någon toalett där en sur städerska bara blänger, hon ville nog ha betalt hahaha. Sen åker vi vidare till Holland och sen är vi framme i Kattwijk vid 18 tiden. Tog väl en halvtimme innan vi hittade hotellet.


Väl framme så checka vi in, vissa tog en öl och sen gick vi och åt. Vissa på pizza, andra pasta och någon med massa kött. Knubbis och jag tog efterrätt så jääävla gott. Sen bar det mot hotellet för att duscha och sova.

                   



Tisdag:

Vi skulle upp tidigt, åt frukost vid halv 7 tiden för att sedan bege oss mot Blomsterauktionen som la någonstan.. haha nu minns jag inte. Men den är väl europas största blomsterauktion, iaf en av dem. Byggnaden är 600 000 kvadratmeter stor som dem lastar av blommorna i. Där finns folk från hela Europa skulle jag tro som köper blommor där ifrån varje dag, snittblommor!


Tog bara tre bilder tydligen haha. Filma resten.

         


Sedan åkte vi hem och hängde i kattvijk en halvtimme tror jag sen drog vi till Amsterdam. Mitt och Pernillas mål var att få se hororna i fösterna. Åker man till Amsterdam kan man inte skita i att kolla efter dem. Vi tog iaf buss till något, haha. Sen tåg till Haalem eller nått sedan bytade vi tåg och hamna i Amsterdam. Det första vi fick se var hur jävla äckligt Amsterdam är. Undra om dom inte har några papperskorgar? Jättemycket sopor överallt och lukta bara urin. Usch! Vi gick till ett kebabhak och käka skitgod kebab. Sen satte jag. tuttlisa, prillan, fetto och B oss i en båt och åkte rundor i en timme ungefär. Vi hittade sexbutiker och trodde vi var rätt och skulle få se horor från båten men inte:(  När vi åkt hoppa vi av och gick rundor och shoppa lite i dem småaffärerna vi hittade. Vi var nog på fel ställe.


Men sen fick jag och prillan nog, vi ville se horor. hahah hur dumt låter det egentligen? Varför ville vi se horor? Jo för att det är lagligt i Holland och då bara måste man se dem i skyltfönsterna. Så vi ringde Håkan och han fick berätta för oss vart vi skulle gå. Och sen fick vi syn på dem, vi var som barn i en leksaksaffär fast inte riktigt som ni tänker er nu. Huvudena snurra åt alla håll, vi skratta och peka (elakt, jag vet) men det var helt sjukt. Tänk att kolla in i ett skyltfönster, där står en skabbig tjej i underkläder och posar och flörtar och kallar in folk. Det är helt sjukt. Men vi fick se det vi ville iaf haha. Nöjda är vi med^^,


Sedan leta vi rätt på Håkan ,Jens och Jesper. Dem hängde på någon pub så snälla Håkan bjöd oss på något gott att dricka, själv tog jag en smirnoff ice. Sedan gick Tuttlisa, jag och Håkan iväg och kolla i affärer och då hitta vi en gata med dem affärerna som vi har hemma, typ Jack and Jones, HM, New Yorker och massa annat. Innan vi hitta gatan skriker Håkan rätt ut

- Titta,  BIG MAMA I SKYLTFÖNSTRET

Elin och jag snurrar som fan på huvudet och får syn på en kvinna i typ 50-60 års åldern i underkläder som posar. Väldigt vacker, uhm not!


Sen kränger vi på Mc, B och pörrny har hittat oss så vi fem krängde där sen tog vi tåget mot vad det nu hette, sen bussen hem. Där stötte vi på Fetto, Jens och Jesper. Väl på bussen så måste Jesper hoppa av för han var så kissig att han inte kunde hålla sig. HAHAHAHA. som vi skratta, det var synd om honom, men ändå!


När vi var hemma så duscha vi och sen gick vi ner i baren under hotellet, tog smirnoff och några shottar. trevlig dag.


                


Onsdag:

Idag fick vi sova lite längre, ända till klockan halv8 eller ja, då skulle vi äta frukost. haha ^^, Idag skulle vi till Keukenhof. Vissa sa K*kenhof men jag ändra till lite finare, Dickenhof. Men iaf, detta är en otroligt stor park med vackra blommor och stora utställningar i byggander. Det är obeskrivligt hur underbart det var att gå i parken. Bilderna säger mer än 1000 ord men i verkligheten är det något av det vackraste jag någonsin sett. Får ni en chans i livet att åka dit, så ta den. Kosta vad det vill kosta men det är värt varenda krona.


          

                 


Vi var tillbaka i Kattvijk runt 13-14 tiden. Då gick vi rundor i kattvijk och titta i affärer. Jag hittade lite smått och gott som dem andra med gjorde. På kvällen vid 18 tiden så hade vi bokat bord på en restaurang vid havet, otroligt mysigt la det. Jag åt shashlick eller något haha, det var någon typ av grillspett. Jävligt gott kan jag säg. Andra åt fisk och kött. Sedan blev det efterrätt, jävligt god. Vi satt där i typ 3 timmar sen vandra vi hem till puben under hotellet. Vissa drack öl andra smirnoff samt shottar. Kvällen sluta för vissa vid tio, för mig sluta den då iaf. Var jättetrött och vi skulle upp tidigt dagen efter.


         


Torsdag:

Idag var det dags för hemresa vilket skulle bli väldigt skönt.

Vi åt frkost vid halv 7 och körde cirka kvart tjugo över 7. Jag somna nästan direkt och vakna tjugo över 9 och då var vi i Tyskland. Resan hem gick otroligt smidigt. Vi stanna och åt mackor och sånt som vi köpt med oss sedan blev det ett stopp på Bordershop. Jag köpte Öl till pappa och något annat äckligt till mig, haha, (vet det nu i efterhand). Godis fick jag med mig hem också.

Kl 19:50 landa vi på skolan.


Jag tackar för en mycket rolig resa.

Är jävligt glad att den blev av:)


Fler bilder lär komma när vi ska träffas hos Håkan den 7 Juni och grilla och kolla på alla bilder som vi tatt:)

Av Emma - 16 maj 2010 09:35

Godmorgon.

sovit gott? Det har iaf inte jag gjort. har nog sovit med fem kuddar på höjden:s jävligt ont i nacken kan jag tala om.


Idag blir det jobb, 10-15 så vi hörs väl efter.

Ska försöka skriva om Holland också.


Ovido - Quiz & Flashcards