Alla inlägg under maj 2010

Av Emma - 23 maj 2010 11:15

Vet ni? Det är bara 2 dagar kvar till min födelsedag och 19 dagar till studenten, gissa om jag är lycklig? :D Det ska bli såå jäävla underbart!!


Idag ska jag åka med mamma in till stan sen ska jag iväg och rensa rabatter.

Haha kul? mja, vädret är fint så man får ju iaf vara ute.


Jag önskar er alla en underbar söndag :)


 

Av Emma - 22 maj 2010 21:33

En kommentar från Lina:


Lina

Lördag 22 maj 16:48

EMMA! WE NEED YOU!!!


Sänder en massa pepp via bloggen och hoppas få se dig i veckan. Tror vi hade kunnat slippa iaf hälften av alla insläppta mål om du varit där. Nästa gång du är sjuk kommer jag och drar upp dig ur sängen - en halvdöd emma är bättre än ingen alls - så är det!


även om man ABSLOUT inte kan belasta målvakterna för alla insläppta mål (ingen annan hade gjort det bättre), så ger det trots allt en osäkerhet i hela laget när du inte är där.


så - få upp ändan ur vagnen så ses vi i veckan! eller hur!?


kramar från gamlingen! :)


__________________________________________________


Ni alla som är oroliga, var lugna. Jag kommer i veckan :)

Av Emma - 22 maj 2010 18:56

Idag förlorade vi med 9-2.

Vet inte hur det gick till och hur dem kunde släppa in så många mål.

Nu är det 39 mål på 8 matcher.

Det är ruggit dåligt.


Av Emma - 22 maj 2010 11:12

Såg just att vi släppt in 30 mål på 7 matcher.

Hur dåligt är inte det egentligen? :s

Jag har släppt in 8 mål på nästan 4 matcher.

1 mål mot Höllviken, där jag gick av efter en kvart.

5 mål mot Sjöbo, jag gjorde så gott jag kunde.

1 Mål mot skurup, missade första kvarten och då la vi under med 3-0 redan.

1 Mål mot sandby.


Det är väldigt dåligt av mig med, hade egentligen inte behövt bli 5 mål mot Sjöbo men som sagt, jag gjorde vad jag kunde. Och Sjöbo var riktigt duktiga.


Men för att vi släppt in mycket mål är väl för att vi haft utespelare i mål när jagvar skadad och bortrest. Men det är ändå mycket onödiga mål.


Vi får väl se till att ändra på det här och att alla hjälper till, till 120 % så blir det förhoppningsvis bättre. Sunken får fan snart komma tillbaka i backlinjen och jag i mål :D Blir jag inte frisk snart petar Hanna mig hahaha vilket hon kanske gör ändå^^, Och med ny tränare får jag väl visa vad jag kan.. igen! höhö.

Av Emma - 22 maj 2010 10:07

Igår var jag och min familj och kollade på min bror när han spelade fotboll. Herregud säger jag, FYFAN vad dåliga Kungshult är :s Matchen var alltså mellan Kungshult - Hurva, ett derby.


Jag kan knappt fatta det, och domaren var ännu sämre. HAHAHA jag kan inte sluta skratta åt matchen, fyfan alltså.



Matchen slutar med att Kungshult fick två utvisade, domaren agerade pappa till dem vuxna männen på planen. Domaren blåser av matchen och säger:


Domaren: Kan ni två sluta hålla på?

Spelarna: Öh vadå?

Domaren: Ja ni håller på och drar varandra i armarna hela tiden och håller på.

Hurva spelaren: Ja men han håller ju på.

Domaren: Ja och vad tror du att du håller på med? Ta nu varandra i handen och uppför er som riktigt idrottsmän.

*Spelarna tar varandra i handen*


HAHAHAHA ofta att man gör så? :s


Sen är Kungshults målvakt RÅDÅLIG. Får tjejer spela med män? Om man får det ska jag nog börja spela i Kungshult. Herregud alltså. Första målet går till att målvkten låter bollen studsa för att sen ta den, men oj. vad händer? Jo den  studar över honom. Den andra bollen slås bredvid honom för att han inte kommer ut. Det tredje vet jag inte men tror det var ett friläge där han bara står och glor. Fjärde målet var nog likadant, femte var nog en markeringsmiss från backen och sjätte målet blir av på en frispark från nästan halva plan. Målvakten verkar säga, oj där kom den och kastar sig en halvtimme efter. DU ÄR SKIT DÅLIG. Såna missar vet jag inte när jag gjorde senast. Ja jag är inte bäst i världen men jag är fan bättre än honom.


Dom har två RIKTIGT grova män spela på plan, antagligen dem som varit där längst. Så låter tränaren dem bra spelarna sitta på bänken och har dem två inne som typ sabbar hela laget. Sen är allt så jävla noncharlant från spelarna.


Hurva där emot dem spela okej. Deras mittback på typ 45-50 (såg så ut iaf) var jäävligt grym. Han hördes över hela planen för att målvakten inte sa ett ljud. Men han föll hela tiden rätt, han tog allt där bak. Tror inte målvakten behövde göra en ända räddning.


Kungshult förlorade alltså med 0-6. rikgit pinsamt.


Jag ska nog öva upp min röst ordentligt. Så jag kan låta som en man på planen. För lyssnade ingen eller stanna när dem blev förbispelade då skrek backen, STANNA INTE DÄR NISSE, JOBBA HEM!!. Jag hade kunnat höra det vrålet hela vägen hem till mig. shit. Då hade ingen i mitt lag kunnat skylla på, jag hör inte dig, kalla högre.

Av Emma - 22 maj 2010 09:06

Godmorgon på er.

Jag trodde det skulle vara sol idag, men ack så fel jag hade.

Väigt trist.


Idag har laget match mot BK Vången och jag ska inte vara med.

Matchen i Tisdags och matchen idag är dem två första matcherna på 4 år i Hardeberga jag har fått vila när jag är sjuk. (räknar inte dem jag skadade ryggen på). Gissa om det är skönt att bara kunna vila bort sin sjuka?


På 3 år så missade jag 1 match och det var för att jag var i Makedonien med klassen. Det är rätt annorlunda. Då såelade jag med feber, förkylning, hosta, huvudverk, ont överallt och jag vet inte allt. Hahaha, men idag får jag vila :D


Annars idag så skulle jag åkt med Tim till Trollenäs för att han skulle spela fotboll men det var ju Scooby-Doo på TV:n och det kunde han inte missa. Hahaha så söt. Så nu vet jag inte vad jag ska göra? uhm.


Vad ska ni göra idag?

Av Emma - 21 maj 2010 09:32

Idag är det fredag, det innebär sista dagen för praktik innan den underbara helgen kommer. Idag har min hosta lagt sig lite för jag har inte hostat sönder mig inatt :)


Så idag blir det praktik 10-18 sen ska jag kolla när bror lirar boll, längesen jag såg en match med honom. Jag längtar tills den här dagen är över.


Jag fyller år snart med, den 25 Maj är det min dag :D

Av Emma - 20 maj 2010 22:13

MIN RABATT ÄR KLAR :D


Såhär såg det ut när jag började mitt projekt.

  

Och Resultatet :)

     


Vad tycks? :)

Ovido - Quiz & Flashcards