Alla inlägg under februari 2012

Av Emma - 26 februari 2012 18:19

Hallå godingar :)


Denna söndag har bestått av att åka bil känns det som!

Var hos mitt ex med pappa och lillebror innan idag, hämta hem mina och pappas grejer!

Nu har jag avslutat det kapitlet föralltid och det känns otroligt skönt!

Nu finns där inget som binder oss samman längre.

Låter hemskt men så är det :)


Ligger i min säng nu, den är verkligen hur jäkla skön som helst!

Och mitt rum är så otroligt fint, riktigt hemtrevligt.

Har fått upp 3 foton till på min familjevägg. Måste hitta två ramar till men hittar inga som passar :(

Men det löser väl sig :)


Har ni haft en bra helg?!

Av Emma - 26 februari 2012 10:19

Hej hej hallåå!

Hur har ni det?!

Idag känner jag mig som en kung, första natten med den nya bäddmadrassen!

Jag sov 12 timmar och vakna endast en gång, undra när det hände sist!


För er som inte vet så vaknar jag cirka 10 gånger på en natt om inte mer!

Jag har enormt ont i kroppen varje natt, rygg och nacke!

Jag kom från till att jag måste ha en ny bäddmadrass och färre kuddar att sova på!

Igår köpte jag en ny bäddmadrass och sov på endast två kuddar(har 6 kuddar i sängen).

Jag sov 12 timmar och vakna endast en gång, detta har nog inte hänt på det senaste året.

Jag hoppas att detta blir bra för jag behöver en god sömn för att orka träna så mycket som jag gör :)


Var och handla på ikea igår och blev lite fattig men mitt rum blev såå fint :)

Ska fota sen så lägger jag upp några bilder(lovar inget, brukar vara bra på att glömma) haha :)


Här får ni en uuuberrolig bild på mig och Jenny!

Vi la oss i en säng på ikea och skulle fota en rolig bild, femte försöket kommer där två tanter och asgarvar åt oss. Där av denna extremt roliga men härliga bild!


 


När vi fotat denna bild så säger den ena tanten '' det är så härligt när folk skrattar ''.

Ni skulle höra Jennys garv, tror hela ikea hörde henne HAHHAHAHAHA!

Tack fina du för en rooolig natt och en härlig dag på ikea!! :) <3

Av Emma - 24 februari 2012 21:34

Hejsan allihop :)

Hur har ni det?!


Själv är det super :)

Veckan har varit grym på båda jobb och träning.

Idag på jobb har jag garvat så in i helskotta, jag trivs så himla bra där.

Och går det som planerat så kommer jag bli en lycklig tjej!


I lördags körde jag två pass på gymmet.

I söndags var jag ute och gick 50 min.

I måndags körde jag ett pass på gymmet, 10 min jogging, 10 min cross och en del styrketräning.

I tisdags Gick och joggade jag i 45 min ungefär efter det åkte jag och lirade boll i 1,5 timme med mina brudar.

I onsdags körde jag ett pass på gymmet samt att jag gick en pw på löpbandet i 20 min.

Igår så körde jag en grym fotbollsträning med mina brudar.


Idag var det mätning, -2,5 cm och jag är glad :D

Har 7,5 cm kvar att gå ner på ett ställe runt midjan där jag mäter mig som ett mål just nu.

Sen får vi se om jag är nöjd eller inte. Har gått ner änsålänge sedan slutet av December 14,5 cm på det stället jag mäter just nu (mäter på 3 ställen men detta är där jag är bredast) :)


Så träningen går bra och jag trivs så himla bra med att träna livet ur mig. Ett annat mål är att jag verkligen ska köra slut på mig själv så att jag kommer ner snabbt i cm samt att jag bygger upp en bra kondition för fotbollen. Vill ju vara så bra som möjligt! Längtar tills målvaktsträningen börjar med, ååh ååh :D


Nog om träning, är hos min bror och myser med hans sambo.

Vi har verkligen hittat varandra och funkar så otroligt bra tillsammans :)

Ska kolla på Big Brother sen lär jag decka snabbare än farten själv.


Imorgon blir det IKEA och då ska jag handla ny bäddmadrass, en sådan min bror har. Förrförra helgen sov jag här och det var den första natten på flera månader som jag sov hela natten. Så natten som var var förhoppningsvis den sista natt som jag sov dåligt. Ska även handla lita andra roliga prylar till rummet :)

Blir en mysdag med Jenny helt enkelt :)


Blev ett jävligt rörigt inlägg men jag ville få med så mycket som möjligt nu när jag inte bloggat på ett par dagar haha.

Ha en fin fredag söta ni :)


Pusssss

Av Emma - 21 februari 2012 21:03

Tjohoo!

Vilken grym dag det varit!

Plogade till tolv idag, sen när jag kom hem gick jag min ''50 minuters runda'' med lillebror, vi gick halva och sen ville han jogga halva. Tidigare under dagen hade jag bestämt mig för att hoppa fotbollen ikväll för att ta igen sömn men när klockan var 18:15, alltså en kvart innan träningen börja så ringde jag tränaren och sa att jag kommer ändå och jag ångrar mig inte en sekund! Det var en väldigt jobbig men sjukt rolig träning. Jag gillar egentligen inte att springa men med mina brudar är allt roligt :D Ser fram emot träningslägret, ska bli roligt att lära känna dom ordentligt :)


Så idag har kroppen minsann jobbat hårt, precis som den fick göra igår och i lördags. Träningsvärk har jag så det heter duga, hoppas jag kommer ur sängen imorgon bara hahaha :)


Nu ska magen få lite käk sen ska jag soooova!

Godnatt på er, puss

Av Emma - 21 februari 2012 09:19

Hejhej hallå :)Idag blev det en väldigt tidig morgon, men vad gör det?! det var ju plogning på shemat! Nina ringde 03.46 och sa att det var 6 cm snö på gång och cykelbanorna och så jävla glad jag blev. Hahaha 9 minuter senare satt jag i bilen ochökämpa mig igenom drivorna.nu har jag fått mat i magen och ska fortsätta plogningen :)Hoppas ni får en bra tisdag :)

Av Emma - 20 februari 2012 22:06

Vilken grym måndag det har varit!

Haft en otroligt bra jobbdag och träningen var ännu bättre :)

Var tyvärr ingen dans så fick bli ett medelpass istället, tio min cross, tio min jogging och styrketräning!

Jag var så trött i armarna att jag knappt orka hålla dom uppe när jag tvätta håret och då är det fan illa haha :)

Men nu har jag duschat och gett magen lite käk så nu tänkte jag hålla kväll :)


Hoppas er måndag varit lika bra som min!

Godnatt på er, pusss

Av Emma - 20 februari 2012 18:59

men hallååå!!

Fattar ni hur taggad jag är för träning?!

Har kommit in i rätt sömn nu haha. Sov alltid 1-2 timmar innan varje träning sen hörde jag på Christer i P3 och då skulle man sova 20-30 min för att inte hamna i ''djupsömn''. så idag testa jag det och känner mig så jävla pigg och glad. I vanliga fall är jag som en zombie halva passet och sen vaknar jag till liv. Men nu vakna jag pigg och glad som sagt så detta ska minsann bli en vana. Max en halvtimme haha :D


Ska skaka rumpa idag och försöka springa lite innan, hoppas på att ett löpband är ledigt.

I lördags var det bombat med folk!

Håll tummarna, vi hörs kanske senare :)


Pussss

Av Emma - 20 februari 2012 09:20

Hejhej :)Allt bra idag?! själv sitter jag på jobb och har frukost. har skumpat runt i holdern nu på morgonen och grusat. så nu kan höörsborna gå säkert på mitt område :) idag blir det träning, funderar på core eller dans fuego - kanske båda?! får se hur pigg jag är ikväll. men tror jag är där en halvtimme innan dans fuego så springer jag på löpbandet en stund och sen skakar rumpa som aldrig förr haha :)Har en jäkla träningsvärk idag så det var inte så skönt när jag satt i holdern, haha. men det är roligt att köra så det var inte hela världen. hoppas på att jag får bort en del värk idag men har jag otur så blir den värre istället haha måste verkligen stretcha idag!!bloggar från mobilen så det blir nog lite rörigt haha :)Pusss

Lilla jag!


Välkommern till min kära blogg! Jag skriver om allt mellan himmel och jord! :)

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Fråga mig

12 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards