Direktlänk till inlägg 29 november 2010

KÖRT FAST?! - flera gånger om

Av Emma - 29 november 2010 16:51

Vilken dag. När jag gav mig ut i ovädret imorse så på den lilla vägen mot golfbanan såg jag verkligen ingenting ut. Det blåste snö i så in i helvete. Och vid vissa tillfällen såg jag och då fick jag kolla efter alla träd längs vägen så jag höll mig mitt på vägen för såklart är där inga snöpinnar, vilket är så jävla dumt!! Men jag kana till höger och vänster och körde fast minst 4 gåner men jag tog mig loss varenda jävla gång, som tur va. Arg och rädd var jag, så jag körde som faaan med gasen, men jag fick ta mig ur bilen sista gången jag körde fast. Jag såg inte var vägen var och snö upp till knäna hade jag, jag börja sparka bort all snö 5 meter framför så jag kunde stanna bakom ett träd där jag såg vägen. Sen ringde jag till golfbanan och bad om hjälp, så dem skulle komma och skrapa sista biten till mig men där kom någon annan som skrapa.


Han ställer sig framför mig och gör ingenting, han borde väl fatta att jag inte kan ta mig någonstans?! så han kör lite till sidan och jag lika så (man kan knappt mötas där med två personbilar.) Där stod jag och en stor fet lastare. Däcken var lika höga som min bil. Men så står han still igen precis som att han vill att jag ska köra ut i den stora snövallen vilket jag nästan var i redan, sen kör han förbi, kör sitt feta jävla däck rakt in i min sidospegel så den böjs in. Sen drog jag på och var rädd och ville hem haha. Men sen stod Peter med traktorn på parkeringen nere vid klubbhuset och bad mig parkera där uppe för han hade satt sin bil på grusvägen redan. Sen körde han mig upp till huset där vi har vårt.


Och jag som skulle besiktiga, jag gick verkligen och fasa över att jag skulle få anmärkning på den, men jag berätta för pappa och han sa att det inte skulle vara någon fara. Klockan 13 körde Peter mig tillbaka med traktorn och jag sattsa jäävlar i det genom alla högar och kana och ratta gjorde jag så in i helvete. Sen kom jag ut på den stora vägen och där var det lungt igen. Väl på besiktiningen fick jag anmärkning på mina bromsrör bak på båda sidor. Jag gick och störde mig och hata min bil och allt. Men pappas och Fredriks reaktion var, VA?! var det bara det?! var glad isåfall.  Jag bara eh jaha?!


Tydligen kosta dom 50 kr och det var jävligt bra för att vara min bil, och för att jag inte bytt något alls under hela året :) Fick inget bra att veta heller så det var tydligen bra. haha så nu känns det bättre igen :)


Är det såhär imorgon så kör jag inte till jobbet.

Fan vad läskigt det var.


Nu har bror och jag skottat bort all snö från vår parkering, snö upp till knäna, det är inte nice, haha :)


 
 
Elin

Elin

29 november 2010 23:50

HAHAHAHAHAHA! Snacka om att jag verkligen sag den bilden framfor mig nar du kor dar och rattar och kasar och rattar och kasar! Haha fy fan vad ball! :)

http://www.ElinRosen.bloggplatsen.se

Emma

30 november 2010 12:03

hahaha ja men så kul var det inte när jag satt där själv. Och ingen jävla servostyrning här inte haha. Här får man ta i för fulla muggar själv . haha :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 22 mars 2016 16:24


Av Emma - 3 februari 2016 18:44


Tjupp! Läget här är rätt så okej. Har haft dom bättre dagarna på jobb och hoppas det fortsätter i samma anda :) Idag blev vi klara med dom sista pilarna så det är skönt att kunna lämna det bakom oss. Men röjning och sågning fortsätter. Får se va...

Av Emma - 2 februari 2016 19:32

Whadaaap! Idag har jag haft en av dom bättre jobbdagarna på länge! Fick även idag jobba med mina E:n samt Pernilla som börja igår. Vi 4 är precis lika dana och vi bara flög över alla pilarna idag. Har 6 träd kvar, girlpower! Eftermiddagen va den r...

Av Emma - 1 februari 2016 21:51

Goddag! Idag har varit en låååång dag på jobb! Eller, förmiddagen gick fort. Fick äntligen jobba med mina favoritbrudar på jobb, dom tre E:na fick härja fritt med röjsåg haha! Dom tillhör fastighetssidan så får aldrig jobba med dom i vanliga fa...

Av Emma - 31 januari 2016 21:36


Tja!! Januari gick inte alls som jag tänkt mig, varit sjuk två gånger så har missat så många dagars träning :'( otroligt sorgligt haha. Men det betyder ju att Februari kommer bli bättre!! Idag har vi firat min älskade syster hemma hos mamma oc...

Ovido - Quiz & Flashcards