Direktlänk till inlägg 17 april 2013

MATCH

Av Emma - 17 april 2013 22:31

Hej!
Kanske är lite negativ nu men det ät lite såhär det känns efter en sur förlust. Mötte Hallands nation idag, ett tufft och fult lag. Alla säger hela tiden att Löberöd spelar fult men dessa är minsann värre. Vi tar ledning med 1-0 och det känns ändå som att vi har koll på läget tills en av våra spelare lägger en felpass hemåt som blir perfekt djupledsboll för deras anfallare, kommer fri med mig och skjuter runt mig på nått konstigt sätt. Lite småirriterad över att släppa in ett sånt onödigt mål men bara att köra vidare. Gör en del bra räddningar som känns bra. Efter halvlek möter vi ett aggressivt hallands som pressar en hel del. Får göra en del fina räddningar som känns riktigt bra. Men så får dom en väldigt onödig frispark utanför vårt straffområde. Hon skjuter på mål och jag missbedömmer bollen lite och hoppar försent och styr den upp i ribban. Sjukt störigt men allt va onödigt från början. Och inte för att skylla ifrån mig på något sätt men när det är mörkt och kasst ljus på plan blir det svårare att bedömma bollarna. Vi krigar på och har rätt många skott på mål men felet är att alla bollar går på målvakt.

Skillnaden mellan oss och Hallands är att dom gör fler mål än oss och vinner därmed matchen. Inte rättvist, 1-1 hade varit mer okej! Men bara att bryta ner sig och komma igen med nya tag.

För min del så tycker jag att jag gör en klart godkänd match, så det är bara att fortsätta kämpa. Dom flesta vet att jag tycker det är lite halvjobbigt med konkurans eftersom att jag alltid har varit given. Men här är det skillnad, här vet jag aldrig om jag ska stå eller sitta på bänken. Här är det bara att ge gärnet och det känns som att jag går ner mig, för jag vet att om jag gör ett misstag får jag kanske inte stå nästa match och det är lite så jag känner nu, pga matchförlust. Oftast ser man inte allt det bra utan man ser bara målet man släppte in. Men det är bara att kämpa på och göra så gott jag kan. Jag är ju inte bättre än såhär och duger det inte så är det bara att träna på :)

 
 
Ingen bild

Sunken

18 april 2013 08:03

Du är grym Emma! Bara kämpa på och sluta oroa dig ;)

Emma

18 april 2013 09:29

Tack sunken, ska försöka ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 22 mars 2016 16:24


Av Emma - 3 februari 2016 18:44


Tjupp! Läget här är rätt så okej. Har haft dom bättre dagarna på jobb och hoppas det fortsätter i samma anda :) Idag blev vi klara med dom sista pilarna så det är skönt att kunna lämna det bakom oss. Men röjning och sågning fortsätter. Får se va...

Av Emma - 2 februari 2016 19:32

Whadaaap! Idag har jag haft en av dom bättre jobbdagarna på länge! Fick även idag jobba med mina E:n samt Pernilla som börja igår. Vi 4 är precis lika dana och vi bara flög över alla pilarna idag. Har 6 träd kvar, girlpower! Eftermiddagen va den r...

Av Emma - 1 februari 2016 21:51

Goddag! Idag har varit en låååång dag på jobb! Eller, förmiddagen gick fort. Fick äntligen jobba med mina favoritbrudar på jobb, dom tre E:na fick härja fritt med röjsåg haha! Dom tillhör fastighetssidan så får aldrig jobba med dom i vanliga fa...

Av Emma - 31 januari 2016 21:36


Tja!! Januari gick inte alls som jag tänkt mig, varit sjuk två gånger så har missat så många dagars träning :'( otroligt sorgligt haha. Men det betyder ju att Februari kommer bli bättre!! Idag har vi firat min älskade syster hemma hos mamma oc...

Ovido - Quiz & Flashcards