Alla inlägg den 17 september 2013

Av Emma - 17 september 2013 21:51

Hahaha ni tycker säkert att jag är sjukt jävla värdelös men i huuur många år som helst har jag haft som mål att kunna göra 10 armhävningar. Har aldrig kunnat göra En hel förut. För 9 dagar sedan klara jag 5, idag testa jag igen och klara 11. 11 FUCKING JÄVLA ARMHÄVNINGAR!!!! kan ni förstå min lycka?!?! Hahaha åååh så jävla pepp alltså!!!

Ett litet fjolligt mål har jag klarat på ren jävla vilja, trots med smärta i min arm. Åhåhåh. Vill till gymmet och lyfta tungt, torsdag - jag längtar efter dig :))

Nu kan jag somna med ett leende på läpparna, tack tisdag. Detta behövde jag!

Av Emma - 17 september 2013 06:47

Hallå!

Angående det här med kostschema! Alla tror att det är värsta dieten men så är verkligen inte fallet. Tanken är att jag ska äta bra mat, mat som vi inte har "hittat på" själva utan det som finns innan vi gör något med det. :) tex ska äta potatis och inte pasta. Ni förstår själva varför..

Tydligen äter jag 1700-1800 kalorier på en dag och bara genom att jag finns så försvinner nästan 1700 kalorier. En dag som igår då jag träna fotboll så förbrände jag ca 3000 kalorier på hela dagen och fick i mig 1800 kalorier vilket är på tok för lite för all den träning jag kör, och verkligen för lite i och med jag vill bygga muskler.

Hon kunde inte förstå hur jag kunde äta så få kalorier och träna så mycket, kanske därför jag alltid är trött svara jag då. Och ja, det kan beror på det så det återstår att se. Så hon sa, antingen tränar du mindre och äter såhär lite eller så börjar du äta mer. Vad väljer man? Jo äta mer såklart ;)

Hon verka vara väldigt lätt att prata med och otroligt duktig på att förklata vad som kanske skulle va bättre osv. Ska börja med proteinshakes direkt efter träningarna för att det tar för lång tid innan jag får i mig mat. Även en shake på kvällen ibland ska intas.

Så det förra kostschemat jag har haft har ju nästan svält mig haha, ska upp till minst 2500 kalorier. Och det är ju tur att jag ska få äta ännu mer mat istället för att minska på intaget. Det är ju lättare så :)

Sen va jag tvungen att ha en ledig dag i veckan, och det jubla sunken över igår haha. Och den lediga dagen fick jag max gå promenader som träningsform.

Jag tror att detta kan bli bra, riktigt bra! Är såå taggad! Ska mäta, väga och fota mig i helgen och jämföra efter 3 månader och se vad som kan ske :) är verkligen på g nu, det ska bli bra förändringar:) Har ni ett mål, börja ändra kosten och lägg sedan till träning. I slutändan går träning och kost hand i hand!

Ovido - Quiz & Flashcards