Alla inlägg den 1 september 2013

Av Emma - 1 september 2013 21:40

Tja!

Tänkte bara uppdatera lite om hur min träning går :)


Det går väldigt väldigt bra får jag nog säg. Styrketräningen är den form av träning jag tycker är roligast, eller det delar nog förstaplatsen med målvaktsträningen. I styrketräningen så känner jag att jag verkligen blir starkare för var gång jag är där, samma med målvaktsträningen. För varje träning känner jag mig säkrare, speciellt på höga bollar. Timingen sitter otroligt bra nu, och känner inte mig orolig över höga bollar utifrån som förut. Allt blir så mycket roligare när man knuffat sig över trösklen. Det är bara att fortsätta kriga och kämpa på, resultaten är med mig vilket är väldigt roligt, både att se på bild och i spegel samt på plan!


Dock så är min kassa förlorarskalle fortfarande med mig, och jag tror många förstår varför jag är arg över dagens match!


Innan start idag så hade vi spelat 5 matcher med full pott. Tyvärr förlora vi idag, och på ett sätt som jag tycker är väldigt tråkigt. Alla på plan har en uppgift, man gör den uppgiften till 110% annars kan man lika bra kliva av plan. För min del så gör jag en kanonmatch, gör en del avgörande räddningar i första halvlek vilket får mig att komma in i matchen riktigt ordentligt. I andra halvlek får dom också en del lägen som jag tar vilket ger mig ännu mer förtroende. Kallar hem mycket på boll, läser spelet bra så bollen hamnar rätt osv. Men, och det är ett stort Men! I 85:e matchminut slår motståndarna, Bromölla i detta fallet en långboll över hela plan där ingen är, hon tar ner bollen snyggt på bröstet och slår den över mig in i mål. Det är ett ruggigt bra avslut, men som målvakt att släppa in en sån boll med 5 min kvar känns förjävligt. Kunde inget göra, hade hon gått emot mig till ett friläge så hade jag kanske tatt den, ingen som vet, Men i detta fallet så va det bara skit rent ut sagt!


Att bara skita i sin spelare med 5 min kvar är inte alls okej. Allt slit jag lagt ner kändes bara så jävla meningslöst. Varför ska jag offra mig när andra bara skiter i sina uppgifter?! Jo, vi är ett lag. Där vi krigar för varandra och ger allt, exakt alltid. Nej ikväll är jag riktigt arg och irriterad, egentligen mest besviken. Va riktigt på g idag, va uppe tidigt för att gå 1,5 timmes promenad för att få igång kroppen, åt en rejäl frulle bestående av havregrynsgröt, 2 kokta ägg och äppelskivor. Allt kändes så jävla rätt och grymt till matchminut 85!


nä, tack för mig!


Imorse innan min promenad

 

Ovido - Quiz & Flashcards