Alla inlägg den 28 september 2013

Av Emma - 28 september 2013 17:05

Hallå!

Idag spela vi vår sista seriematch, motståndet va serieledarna så vi visste att det skulle bli en tuff match!

Men ett taggat Veberöd fanns på plats, vi visste att vi va tvungna att vinna samtidigt som sandby tappa poäng. Så det va kriga med feta bokstäver som gällde i 90 minuter. Och fy helvetet vad vi kriga, sista 15 min skrek jag konstant för benen såg trötta ut på mina tjejer, vilket va fullt förståeligt i och med skurup höll ett högt tempo samt en tung plan. Vi vann med 2-1 samtidigt som sandby vann med 4-0 vilket betyder att vi slutar på en tredjeplats i division 2! Det är helt klart godkänt även om vi verkligen är värda ett kval. Hela hösten har vi endast tappat 4 poäng vilket är förjävla bra.

Det är ett ungt men starkt Veberöd, även om det hade varit roligt med ett kval så tror jag att ett år till i division 2 kan stärka oss ännu mer!

Jag tycker att jag har gjort ett bra år, precis som alla tjejer. Vi har krigat och slitit som djur! Nu har vi en skön höst framför oss med förhoppningsvis roliga inomhuscuper, sen är det bara att ladda om för försäsongsträningen. Bra jobbat tjejer!!

Jag är förvånad över mig själv, har verkligen tränat i alla väder och nästan alltid varit där. Det har nog aldrig hänt tidigare haha. I vintras va det hemskt, jobba 04-16 sen träna fotboll sent på kvällen samt upp och jobba 04 igen. Det va pest och pina men jag har krigat mig igenom detta året och avslutar på ett bra sätt!



Vi är tre lag som verkligen krigat om kvalplatsen!

Ovido - Quiz & Flashcards