Alla inlägg den 28 mars 2010

Av Emma - 28 mars 2010 21:57

Usch, blev riktigt trött nu. Har just ätit kycklingrulle och ska hoppa in i duschen. Sen blir det raka vägen till sängen, tänkte därför skriva godnatt nu:)

Hoppas ni kommer sova gott inatt, tänker på Olle som ska upp kvart över fem, stackars människa.   


Godnatt och sov gott allihopa :)

Puss

Av Emma - 28 mars 2010 20:04

Min moped blev såld idag :D Gick förlust 5 tusen men vad fan, jag har haft den i 4 år och har haft mycket nytta av den:) Skönt att bli av med den, haha. Provkörde den innan idag och nu fattar jag verkligen hur underbart det är med körkort. Fattar inte hur jag orka köra moped för fyfan vad kallt det var. haha.


  Jag hade hoppats på att få tusenlappar, men vad får jag? Jo en jävla massa 50 lappar, 100 lappar och 20 lappar. haha Jag som aldrig har haft en tusenlapp:( Men jag är lycklig ändå, precis som Tim för nu ska jag bjuda honom på mc för jag är hungrig. haha :D


Puss

Av Emma - 28 mars 2010 14:10

Nu är jag äntligen hemma, tack gode gud. Min säng, kunna skicka gratis sms och framförallt, inga dryga människor. Denna helgen har varit den mest kaosade helg i mitt liv, helt ärligt. Jag har varit med om knäppa saker men detta tar nog priset. Men även att jag inte sett allt så har många sagt det så men: Sol och massa regn, Fulla och nakna människor, fulla tränare, avsugningar?, felkörningar, skrik och gal, dryga människor, Göteborgare, otroligt mycket skratt, turkisk bufé, ingen sömn, dålig frukost, oseriösa träningar, klagat en massa, godis och chips, cheeseburgare, mitt livs roligaste match (herrarnas träningsmatch) och ja. Det finns nog hundra grejer mer, men den har verkligen inte varit normal. 


I fredags kom vi till Gladsaxe (på danska) och fick vänta på två bilar som kört fel, checkar in på ett sunkigt ställe, 4 st i samma rum, man går in och backar ut. Herregud tänkte jag, haha. Men vi hade underbart väder, shortspremiär blev det för alla, otroligt härligt:) Efter träningen duscha vi och sen blev det turkisk bufé, gick att äta. Allt var inte gott men jag hitta grejer jag gilla iaf:) Sen blev det en massa krök för dom andra, jag som knappt dricker försökte överleva haha. Jag är ingen kvällsmänniska, jag är skittråkig i sociala sällskap om man bara sitter rakt upp och ner, så jag gick och la mig vid tolv skulle jag tro, sen kom resten i mitt rum med. En massa gal och skrik och klampande i golvet, men vad hade man förväntat sig? haha.


I lördags ringde kl 7, la kvar en stund, klädde på mig och gick sen för att äta frukost. Ingen jättegod frukost, var bullar och pålägg samt flingor/mysli och fil. Sen blev det träning kl 9 i ösregn, ingen seriös träning dock, Vi skulle ha träningsmatch kl 15 som blev ändrat till 14.15 Efter träningen blev det dusch, lunch och vila för min del. Alla vet att jag alltid är hungrig så när det var lunch var jag vrålhungrig. Till lunch serverades det kycklinglår med pommes, man fick nog 15 pommes. Skitlite. var fortfarande hungrig när jag gick där ifrån men fick stå ut till maten som skulle vara kl 19. Vila och sen var det samling för träningsmatch. Den förlorade vi med 2-0 men det laget vi mötte kämpade verkligen och hade mer vilja än vi. Sen blev det dusch igen och cheeseburgare.  Sen gick hela damlaget för att kolla på herrarnas träningsmatch. Herregud vilket match, riktigt rolig var den att kolla på. Dem hade nog 2 ribbskott och 3 stolpskott som dem missade. Alla kämpa och slet och alla skratta åt alla missar för dem hade verkligen oturen med sig, haha. Men himla rolig. Dem förlorade med 3-2 tyvärr, men det vad mitt livs roligaste match. Man måste nästan varit med för att kunna fatta hur rolig och bra den var:D


På kvällen blev det turkisk bufé igen, gick att äta och jag blev mätt. Vid den här tiden kunde jag gå och lägga mig och sova hela natten, fy vad trött jag var. Jag fasade redan då för hur natten skulle bli. Men jag gick faktiskt och la mig halv elva för att jag hade så himla ont i ryggen och var dödstrött. Hade jag inte gått och lagt mig då hade jag nog somnat på en stol. haha. Men vid 1 tiden på natten vaknar jag till av att någon skriker  VI SKA TILL KÖPENHAMN. och alla blir som galna och ska ha grejer hit och dit, försöka få med massa människor, folk som inte sminkat sig, folk som inte ville följa med men som alla ändå skulle skrika och tjata på i en kvart. Min tanke var, skjut mig. Det kändes som att man hade grus i ögonen så trött jag var haha. Men kanske runt halv två två ( om man räknar att klockan redan är framflyttad) så kom dem iväg och jag fick äntligen ro. Men sen vid 05-05.30 kom hela gänget tillbaka och då brakade helvetet loss. En människa stod och skrek över sitt rum, människors madrasser var borta, folk som skulle sova hos alla andra för dem inte kom in i sitt rum. Kasta stegar och ta itu lampor. herregud, det var som vilddjur hade kommit in i en människas kropp. Jag lyckas konstigt nog somna igen och vakna när klockan ringde kl 7.


Det blev till att gå upp, äta och byta om. Idag skulle vi ha lekar med herrarna. Men bara 3 herrar dök upp men det var roligt. Jag skadade mitt finger. Det här är första helgen i mitt liv som jag har burit en ring under en fotbollshelg. Men jag lyckas fan med allt, jag stuka mitt finger och min första tanke var, jag måste få av ringen. Men lika fort som jag tänkt det så sa det bara pang och hela fingret svulna upp och jag kunde inte få av ringen. Vilket jag fortfarande inte får, så jävla typsikt.


Den här helgen har varit sjuk, jag har varit astrött men nu i efterhand så skrattar jag åt precis allt, det är otroligt roligt  att berätta om. Kunde knappt andas när ja berätta för mamma och pappa om hela lägret. Hahahaaha. men när man ska sova är störiga folk det värsta som finns. Men jag tackar ändå för ett livat träningsläger.


Lite bilder från helgen: (Bilderna hamnade i fel ordning)

  Mitt finger som är skitsvullet:(


    Sunken ser lagom pigg ut (söndag)


  Alla ser väldigt pigga ut (söndag)   Doppboll (söndag)


  Herrarnas träningsmatch (lördag)


  Alla hejar på :) (lördag)


  Socialt umgänge, haha (fredag)


  Milan hade lite ont, Sunken är snäll och ställer upp (fredag)


Nu ska jag vila så jag orkar jobba imorgon :)

Puss

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards