Alla inlägg den 30 december 2015

Av Emma - 30 december 2015 19:44

Halloj!

Det nya året närmar sig med stormsteg. Ännu mer ledighet väntar och jag bara njuter! Fick jobba idag men nu är jag ledig till måndag då jag jobbar samt tisdag sen ledig resten av veckan där. Underbart :D

Som löfte för 2016 har jag lovat mig själv ett ännu bättre liv, hälsosammare med rolig och effektiv träning. Det behöver inte vara långa dryga pass längre, det ska vara effektivt och roligt! Vågen ska jag försöka slänga så långt åt skogen det går (nästan) vill ju ändå hålla koll så inget spårar ut. Och mitt måttband får jag ju såklart ha hjälp av. Men det viktigaste är att jag ska känna mig stark och vacker. Det ska jag jobba på, att vara nöjd med den jag är. Inte något jag hellre skulle vilja vara. Dock får man inte glömma att jag vill se stark ut och känna mig stark och det ska jag verkligen kämpa för. Sen vad vågen står på det får vara. (Jag hoppas verkligen jag kommer ihåg detta när det slår slint i skallen och att jag borde tappa vikt på vågen)

Men jag är ju den jag är och såhär ser jag ut. Passar det inte så får folk dra helt enkelt. Men jag är inte där mentalt än. Jag vet ju vad jag vill tycka och känna och det gör jag tyvärr inte, hemskt nog. Men jag kämpar på att försöka göra mig själv lycklig varje dag vilket är det viktigaste! Jag tänker äta gosaker för att jag vill när jag vill, inte för att det hör till eller att någon bjuder. Jag kommer tacka nej men jag kommer också äta, när jag vill det! Jag vill absolut inte höra att jag är tråkig eller löjlig. Det är min hälsa det handlar om, och ingen kaka eller godisbit i världen är viktigare. Rätt konstigt att år 2015 när folk vill förändra sina liv till ett hälsosammare och bättre liv så är man tråkig och löjligt. Jag menar, come on! Ett hälsosammare liv är väl ändå otroligt mycket bättre än alla sjukdomar som kommer med ett ohälsosamt liv. Vi alla är olika och tycker olika, men det här är mitt liv och jag gör precis vad jag vill, oavsett om du gillar det eller ej! Stötta istället för att trycka ner!



Ovido - Quiz & Flashcards