Alla inlägg den 13 juni 2013

Av Emma - 13 juni 2013 22:04

Jag älskar er av hela mitt hjärta <3
(Och mina två syskon samt min brorsdotter som inte finns med på bild).

Av Emma - 13 juni 2013 21:25

Hej!
Idag har jag fått uppleva något som gjorde så ont i mitt hjärta, kropp och själ. Vi hade utflykt med jobbet och en del av schemat va att vi skulle gå igenom Christiania för det skulle tydligen vara en upplevelse i sig, och oooj vilken upplevelse det va, till det negativa då alltså! Att se dessa människor förstöra sina liv på detta sätt är helt otroligt. Man har ofta ett val till en början, testa eller inte testa hasch (som det va i detta fallet). Att testa för att bara testa tycker jag är fruktansvärt korkat. Och sen fortsätta är ännu värre. Egentligen ska jag inte uttala mig om hur det är eftersom jag inte ens har rökt en cigarett i mitt liv. Jag vet ju inte hur det är att ha ett beroende, men vill man sluta så kan man. Det är bara att bestämma sig, oavsett vad det handlar om. Även om man kanske är helt off och inte vill sluta så vet man innerst inne att det finns bättre känslor än att vara påverkad av droger. Jag är glad över att jag inte har några rökare i min familj tex, (eller jo, min bror men jag hoppas verkligen han tar sig i kragen och slutar) är sååå himla stolt över min mamma som har hållt upp i typ 17 år eller nått. <3 (även om cigaretter och hasch inte går att jämföra så är det inte alls bra att hålla på med).

Men att se alla dessa människor i alla åldrar, helt förstörda till det yttre, hur mår dom då inombords? Det hemskaste idag va att se tre st ungdomar eller barn i mina ögon i 12-14 års ålder sitta och rulla sin haschgrej och sen röka på. Att ingen frågar eller bryr sig om vad dom håller på med är sjukt. Att dom inte själva ser hur alla dom andra människorna runt omkring mår eller hur dom ser ut som är äldre än dom, det är galet.

Jag vet inte alls varför människorna gör detta, det finns såklart överallt men att människorna utanför christiania gett upp hoppet om dessa människor är ledsamt. Människorna som bor där tycker kanske det är skönt att staten inte lägger sig i deras saker men det är sorgligt. Jag vet inte vad jag ska säga om det egentligen men idag va jag riktigt rädd, rädd över att se deras framtid rinna ut i sanden. Att dom står och säljer hasch öppet i olika stånd fick mig att gapa. Jag trodde verkligen inte att det skulle vara såhär men det är helt sjukt.

Jag har fått mig en bild av hur verkligheten funkar för vissa människor, jag har fått stå och andas in haschrök och lukt i mina lungor och jag kan säga med handen på hjärtat att jag aldrig i mitt liv kommer komma droger närmare än såhär. Och jag hoppas att alla ni människor där ute hjälper människor som är fast i detta, att rädda deras framtid för det liv dom lever är inget liv att leva.

Idag avstår jag verkligen från allt, alkohol, cigaretter, snus och alla former av droger. Aldrig i mitt liv att det kommer vara något för mig! Det gör så himla ont i mig att tänka på dessa människor, jag lider så himla mycket för deras skull.

Ta hand om er och hjälp dom som behöver hjälp, oavsett vad det handlar om <3

Lilla jag!


Välkommern till min kära blogg! Jag skriver om allt mellan himmel och jord! :)

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Fråga mig

12 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards