Alla inlägg den 10 januari 2016

Av Emma - 10 januari 2016 18:36

Tjupp

Hade en idé om att min sista lediga dag skulle vara lugn men som vanligt vet jag inte vad ta det lugnt är haha.

Starta dagen med en timmes promenad, som jag alltid gör när jag är ledig iofs haha. Hem och äta en brakfrukost. Kolla lite på skidorna sen drog jag till gymmet och plågade axlar och triceps (fattar inte hur jag fortfarande kan ha en sjuk träningsvärk i mina ben trots det va 5 dagarsen jag träna ben) haha. Hem och åt lunch. Städa och duscha sen slängde jag in 2 kg kyckling i ugnen. Blev 13 matlådor, perfekt. Sen gjorde jag klyftpotatis i airfryern till det, himla smarrigt. Så nu har jag både fått undan all disk, ätit och plockat undan.

NU ska jag sitta i soffan och andas dom sista timmarna av denna ledighet. Inväntar sambon som kommer med popcorn så det ska bli gott! Som ni säkert minns så skulle jag inte äta socker eller onyttig mat mer än när JAG ville det och än så länge har det gått bra. Åt en matsked tårta på min brorsons kalas den 3 Jan, men de va alleleds för sött så det fick skippas. Sen åt jag lite glass med frukt till i fredags men det va för att jag ville. Enda onyttiga jag ätit detta året, bra början :D suget efter sött ät helt borta och har druckit 1 cola zero burk detta året med så har fått bort läsken med. Vatten och ramlösa duger mer än väl för mig. Så nu fortsätter jag på samma sätt och det känns så rätt i hjärtat att sätta mig själv först! :) kändes lite sådär igår dock när min familj fika på semlor men jag stod och slängde ihop bananpannkaka med kvarg till istället. Väntar in semlan tills den dagen jag verkligen är riktigt sugen på en, och då ska det blir från ican här i höör där dom har vaniljkräm i istället för mandelmassa, mums :D

Ha en fin söndag!

Ovido - Quiz & Flashcards