Alla inlägg under april 2011

Av Emma - 25 april 2011 08:56

Tjuuu!

Hur är läget!

Själv vet jag inte hur det är, men en dag kommer jag väl fram till något.

Är hungrig så får väl gå och äta snart.


Så har ni haft en bra påsk?!


Själv har den både varit bra och dålig-

Det bästa är att vädret har varit helt jävla underbart, jag har ätit godis, pizza, druckit läsk och umgåts med min familj exakt alla dagar. Jag har umgåts med jenny och blivit jagad av polisen. Jag har blivit brun och fin i ansiktet, bränt mig lite, laggt färdigt plattorna nere vid dammen, uteplatsen är färdigbyggd så nu kan det bli den 28 Maj. Det dåliga tar vi ett annat år.


Men nu ska jag ut och tvätta c70n så jag kan cabba med en snygg bil till jobb, göööttt!!! Missar fotbollen denna veckan, och det suger stenhårt!!


Ha en bra dag :)

Av Emma - 23 april 2011 13:40

Idag när jag var i Hörby blev jag och Jenny jagade av polisen.

Vi kör in på en mindre väg, så är det poliskontroll längre fram och jag får lite panik, har inte varit med i en ända poliskontroll under tiden jag haft körkort, lite mer än 1 år och 4 månader. Så jag börjar ju självklart backa på den vägen för där fanns en parkering längre bak och då kutar polisen efter mig och börjar vinka fram mig, hahaha jag får hjärnsläpp och fortsätter att backa och han springer ännu mer. Sen kommer han fram och undrar om jag hitta en bättre parkering, haha. Så fick jag blåsa sen gick han iväg och var nöjd. Mitt hjärta bankade i 190! Sen så gick vi till systemet för Jenny skulle handla något sen hämtar vi bilen och fortsätter vidare på den vägen och då stannar nästa polis mig och jag helt chockad '' jag har redan blåst en gång'' hahah och kollegan till honom bara ropar, ''hon har jag kollat''. Sen fick jag äntligen köra iväg.


Ja det var bara en fjuttig poliskontroll men första gången är alltid läskig.

Och att han kuta efter mig var ändå coolt, hahahah :D

Av Emma - 22 april 2011 19:31

tjatjatjatja..

Det var tydligen lite gnäll för att jag inte uppdaterar mig blogg.

Men hur rolig är den?! :)


I förrgår börja jag och pappa fixa vid dammen, jag plocka upp alla sten, sen la vi på ny stenmjöl och jämna till, på med väv och sen på med plattorna igen! Igår fortsatte vi med plattorna men hann inte så mycket för vi var iväg under förmiddagen och på kvällen spela jag match.


Gissa vem jag såg? Jo ingen mindre än Henrik Larsson kom förbi chillandes när vi hade samling, hähähä fettilifett. Han är sjukt liten, men men alla kan inte vara långa och ståtliga ;). Matchen sluta 1-1 mot Hallands, vi gjorde 1-1 när det var kanske 5 min kvar och det kändes underbart! Även att vi hade 30 chanser vi kunde gjort mål på men ett poäng är bättre än inget :)


Idag har pappa och jag lagt klart plattorna, sågat stolpar, skruvat fast dom i plintarna, skruvat upp tjocka brädor som stabiliserar allt. Tim har haft kalas, jag har gjort om min runnig uppe vid huset, satt i 5 sten extra, alltså gjort den större. Hunnit sola en hel del och klippa gräset, är världigt röd och fin nu trots solfaktor 30 :(


Så det har hänt en hel del idag.

Ska hoppa i duschen nu sen köra och mysa med Jenny.

Vi ska kränga pizza och godis, yepp jag unnar mig denna helgen. Efter tre veckors uppehåll så får det bli godis och annat gott :)


Imorgon ska det sågas plankot och sen skruva upp, sen är uteplatsen färdig. Nästan iaf, ska bara hämta hem stenmjöl och foga vid plattorna. Åhhh jag längtar tills det är färdigt. Det kommer vara så himla fint till min födelsedag :)


Men nu får det räcka, duschen nästa.

Pöss


stavfel eller konstiga bokstäver i orden får det vara, orkar inte läsa igenom det.

Av Emma - 17 april 2011 20:56

Idag har varit en underbar dag.

Seriepremiär som gick mindre bra iofs, 1-1 bara men den poängen kan vara viktig i oktober månad. Har kommit fram till att jag bara lirat boll 3 gånger på 10 veckor. Sjukt kasst, varit bortrest en vecka, varit ''ledig'' en vecka, varit sjuk fyra veckor, jobbat fyra veckor där jag bara kunnat spela matchen som idag då. Men förhoppningsvis blir det andra bullar, får svar denna vecka :D


Men det underbara på denna dagen är att jag har blivit faster till världens finaste prinsessa. Oliva föddes 15:12, väger 3340 gram och är 51 cm lång. Jag vill bara få se henne nuuu, men måste bli frisk först. Men hon skulle få komma hem om någon dag. Jag hoppas dom kommer hit till påsk så jag får mysa med det lilla livet <3

Av Emma - 12 april 2011 08:56

Tjena tjena

Vem har beställt detta skitvädret?!

Hade hoppats på lika fint väder som igår och i söndags :)


Nu i veckan får jag veta om det är Ja eller Nej, faaan vad jag längtar.

Jag hoppas såklart på ett Ja, åååh!!!


Nu har jag 5 dagar kvar att jobba, tråkigt :(

Rikigt sega dagar när det är kasst väder.

Menmen så är livet.

Av Emma - 11 april 2011 09:51

Igår var det 1 årsen Hardeberga mötte Höllviken i seriepreiären.

Jag hade skadat min rygg och hade så himla ont.

Allt sluta med att efter 20 min klev jag av planen lipandes som en 2 åring.

Jag får ont i hela kroppen av att läsa inlägget, minns hur jävla ont jag hade. Men sen läste jag kommentarerna, och HBK tjejernas kommentarer var ju bara så himla fina :) <3


Vill ni läsa inlägget så klicka här

Av Emma - 11 april 2011 09:19

Ny vecka nya tag, eller?

Njääe, är inte så värst taggad över denna veckan.

6 dagars jobb -120 mils körning.

Om det varit 5 dagar hade det känts bättre, men den jävla lördagen när jag börjar halv 7 på morgonen är bara för dryyyg. Slutar 21 på fredagen, är hemma vid kvart över tio och klockan ringer 04 på morgonen, inte så värst nice :'( fyyyy...


Idag hoppas jag på ett suuuper besked, tänk vad roligt det skulle vara :D:D:D

Och väldigt skönt för den delen. :)


Hörde att laget förlora stort igår, så himla tråkigt.

Jag vill kunna träna och kämpa om första platsen och hjälpa dom att vinna. Men när jag inte kan träna är jag rätt hjälplös. :( Det är seriestart i helgen och jag kan inte vara med pga att jag inte har kunnat träna på 3 eller 4a veckor. Förra veckan kunde jag äntligen träna en dag, men då klydda mitt finger istället :'( Men nästa vecka, dåå jävlar :D:D:D

Av Emma - 10 april 2011 16:51

Idag träffade jag en mycket speciell person.

Och imorgon ska jag ta reda på lite fakta och sen kanske det här går vägen.

Fyfan vad roligt det skulle vara alltså, ååååh!!

Tänk om liksom. blablabla..

Ni får veta när det är helt klart, om det går vägen vill säga.

Men det hoppas vi på, eller hur? :D:D:D


Idag har det varit uuuuunerbart väder!!!!!! :D

Och min syster och hennes sambo åkte hem idag med, men vi ses ju den 27 Maj igen, för den 28 firas jag och min lillebror, skooooj!!!! :D:D


Men nu ska jag kolla på OC, är så himla trött.

Både fredag och lördag har jag somnat klockan 8a på kvällen och vaknat 06 varje morgon och varit pigg som en gris, inte allt för kul. Men veckan som kommer är det kvällsjobb, helt okej, gillar inte lördagens jobb bara men men ..

Lilla jag!


Välkommern till min kära blogg! Jag skriver om allt mellan himmel och jord! :)

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Fråga mig

12 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards