Direktlänk till inlägg 16 november 2013

MIN RESA, -66 OCH -24!

Av Emma - 16 november 2013 12:21

Asså hej! :)

Är så himla glad idag, mätte mig och gick igenom mina mått jag hade en gång i tiden.

Jag vägde 98 kg för 3 årsen, helt otroligt enligt många men så va fallet. Jag börja träna lite smått på gym och ändra lite i kosten, funka sådär men jag gick ner lite. För 2, 5 årsen börja jag med lchf (rekommenderar verkligen inte det) 3 veckor och tappa 9 kg. Men som alla vet så går man upp lite när man börjar äta vanligt. Sen pendla jag lite i vikten och sådär. Sen i April i år vägde jag in mig på gymmet på 83,4 kg. Nu 7,5 månad senare står vågen på 74-75 kg vilket jag är väldigt glad över. Har kommit övet tröskeln med att inte bry mig om siffrorna på vågen. Dom betyder inget, sålänge jag ser resultat på bilder och mätning. (Det här va min resa i snabbspolning för att komma till saken och lättare att förstå).

Jag kommer inte ihåg måtten från allra första början men en bit in på min resa kommer jag ihåg iaf. Och när jag mätte mig idag så räkna jag ihop hur många centimeter jag tappat och siffran sluta på -66 centimeter, minst (eftersom jag inte kommer ihåg från start). Det är en rätt sjuk siffra i mitt huvud samtidigt som jag tappat ca 24 kg. Det är svårt att tänka hur jag såg ut förut eftersom jag inte har så mycket bilder från den tiden men jag är så jävla stolt. Att jag lyckats kriga bort alla dessa kg och centimetrar är helt otroligt. Att ge upp finns inte i min vardag, så länge man försöker och gör så gott man kan så är man en vinnare. För dom som ger upp eller inte ens börjar, dom är förlorarna.

Tro på dig själv och ge gärnet, det går om man vill. Jag är ett levande bevis på det! Säg inte "på måndag börjar jag" den måndagen kommer sällan, börja NU! :)

Pain is just waekness leaving your body! :)


Fösta bilden är tagen Juni 2010, andra bilden är tagen idag, resultat är det bästa som finns :)

 



Här är det bilder från april till idag, 

 7,5 månad skiljer :)  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 22 mars 2016 16:24


Av Emma - 3 februari 2016 18:44


Tjupp! Läget här är rätt så okej. Har haft dom bättre dagarna på jobb och hoppas det fortsätter i samma anda :) Idag blev vi klara med dom sista pilarna så det är skönt att kunna lämna det bakom oss. Men röjning och sågning fortsätter. Får se va...

Av Emma - 2 februari 2016 19:32

Whadaaap! Idag har jag haft en av dom bättre jobbdagarna på länge! Fick även idag jobba med mina E:n samt Pernilla som börja igår. Vi 4 är precis lika dana och vi bara flög över alla pilarna idag. Har 6 träd kvar, girlpower! Eftermiddagen va den r...

Av Emma - 1 februari 2016 21:51

Goddag! Idag har varit en låååång dag på jobb! Eller, förmiddagen gick fort. Fick äntligen jobba med mina favoritbrudar på jobb, dom tre E:na fick härja fritt med röjsåg haha! Dom tillhör fastighetssidan så får aldrig jobba med dom i vanliga fa...

Av Emma - 31 januari 2016 21:36


Tja!! Januari gick inte alls som jag tänkt mig, varit sjuk två gånger så har missat så många dagars träning :'( otroligt sorgligt haha. Men det betyder ju att Februari kommer bli bättre!! Idag har vi firat min älskade syster hemma hos mamma oc...

Lilla jag!


Välkommern till min kära blogg! Jag skriver om allt mellan himmel och jord! :)

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Fråga mig

12 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards