Direktlänk till inlägg 1 maj 2011

MY NEW JOB

Av Emma - 1 maj 2011 20:13

Här var det livat, ellooor inte hähähä.

Tänkte bara berätta att jag har fått nytt jobb.

I tisdags ringde dom från Höörs kommun, gatukontoret och ville att jag skulle komma på intervju. Så i torsdags befann jag mig på gatukontoret 08:00 (gissa om det var jobbigt när jag jobbade kväll att vara uppe så tidigt). Klockan 08:22 åkte jag därifrån och dom skulle ringa på fredag eftermiddag och ge besked om jag fått det eller inte. Runt klockan 15 samma dag (torsdag) ringde han som är ''chef'' och fråga när jag kunde börja jobba. Och jag var så lycklig, allt skulle bli så himla mycket lättare.


Jag sa att jag hade två veckors uppsägning på splendor plant men att jag skulle snacka med odlingschefen om jag kunde gå tidigare. Och som tur är så är dom bäst på spelendor plant. Nu på måndag (imorgon) ska Jan som odlingschefen heter snacka med en snubbe som eventuellt ska ta över mitt jobb. Så imorgon får jag veta om jag jobbar två veckor eller bara en eller några dagar. Jag hoppas på några dagar så jag kan få vara lite ledig haha men det bästa är ju om jag jobbar hela veckan och börjar direkt på måndag i Höör, cash is king heter det ju :)


Men kan ni tänka er, ni som hatar ert jobb - tänk efter lite.

Jag har jobbat skift, 06:00-13:30 jämna veckor.

13:30-21:00 samt lördagen samma vecka 06:30-13:00.

Jag har lite mer än en timmes körning till och från jobb 9,6 mil enkel resa.. Jag kör 100 mil ena veckan och 120 mil andra veckan. Den veckan jag jobbar sent får jag cirka 5 timmars sömn mellan fredag-lördag. Den veckan jag jobbar tidigt ringer klockan 03:30.


Nu i Höör jobbar jag 07-16:00 varje dag, inga helger eller kvällsjobb.

Jag har 2 mil till jobb, cirka 20 minuter körning dit.

Jag kan träna varje vecka, jag lägger inte halva lönen på bensin, jag orkar mer och har så mycket mer tid över till annat och ett plus är att jag tjänar ännu mer pengar.


Om ni bara fattar vilken lycka det är att endast ha 2 mil till sitt jobb och jobba 7-16. Så jävla underbart!!


Jag är så jävla glad för detta jobbet så det är inte sant.

Höörs kommun ska bli så himla fin, yäää.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 22 mars 2016 16:24


Av Emma - 3 februari 2016 18:44


Tjupp! Läget här är rätt så okej. Har haft dom bättre dagarna på jobb och hoppas det fortsätter i samma anda :) Idag blev vi klara med dom sista pilarna så det är skönt att kunna lämna det bakom oss. Men röjning och sågning fortsätter. Får se va...

Av Emma - 2 februari 2016 19:32

Whadaaap! Idag har jag haft en av dom bättre jobbdagarna på länge! Fick även idag jobba med mina E:n samt Pernilla som börja igår. Vi 4 är precis lika dana och vi bara flög över alla pilarna idag. Har 6 träd kvar, girlpower! Eftermiddagen va den r...

Av Emma - 1 februari 2016 21:51

Goddag! Idag har varit en låååång dag på jobb! Eller, förmiddagen gick fort. Fick äntligen jobba med mina favoritbrudar på jobb, dom tre E:na fick härja fritt med röjsåg haha! Dom tillhör fastighetssidan så får aldrig jobba med dom i vanliga fa...

Av Emma - 31 januari 2016 21:36


Tja!! Januari gick inte alls som jag tänkt mig, varit sjuk två gånger så har missat så många dagars träning :'( otroligt sorgligt haha. Men det betyder ju att Februari kommer bli bättre!! Idag har vi firat min älskade syster hemma hos mamma oc...

Ovido - Quiz & Flashcards